نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصمدی, سارهfa_IR
dc.contributor.authorنصیری پور, امیراشکانfa_IR
dc.contributor.authorکاظم نژاد, انوشیروانfa_IR
dc.contributor.authorرئیسی دهکردی, پورانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T06:01:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T06:01:34Z
dc.date.available1399-08-22T06:01:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T06:01:34Z
dc.date.issued2020-10-01en_US
dc.date.issued1399-07-10fa_IR
dc.identifier.citationصمدی, ساره, نصیری پور, امیراشکان, کاظم نژاد, انوشیروان, رئیسی دهکردی, پوران. (1399). ارائه الگوی ارزیابی حمایت از گیرنده خدمت در اعتباربخشی بیمارستان‎های نیروی انتظامی: یک مطالعه آمیخته. مجله طب نظامی, 22(8), 799-809. doi: 10.30491/JMM.22.8.799fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.8.799
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-2698-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528934
dc.description.abstractزمینه و هدف: بیمارستان‎های نیروی انتظامی با توجه به رسالت اصلی آنها که پشتیبانی از مأموریت‏های انتظامی در شرایط مختلف می‏باشد، خدمات مراقبتی تخصصی و عمومی را به کارکنان، سربازان و عموم مردم ارائه می‎نمایند. برخی از مراجعین این بیمارستان‌ها به دلیل وجود شرایط ویژه، دارای حقوقی می‎باشند که بایستی مورد توجه قرار گیرند. مطالعه حاضر با هدف طراحی و تأیید الگوی ارزیابی حمایت از گیرنده خدمت در بیمارستان‎های نیروی انتظامی انجام شده است. روش‌ها: مطالعه حاضر یک مطالعه آمیخته است که در سه مرحله کتابخانه ای، کیفی و دلفی در سال 1399 انجام شد. ابتدا با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و با بررسی کامل ادبیات در بانکهای اطلاعاتی اصلی شاملPubMed ، Scopus ، Web of Science، Science Direct، وبسایت‌های نظامی مرتبط و نیز اسناد و دستورالعمل‌های موجود، کلیه منابع در ارتباط با حمایت از گیرنده خدمت در بیمارستان‎های عمومی، نظامی و انتظامی شناسایی شدند، علاوه بر این، جهت شناسایی بیشتر سازه‌ها، زیرساخت‌ها و استانداردها با 9 نفر از سیاستگذاران و مسئولین معاونت بهداشت، امداد و درمان نیروی انتظامی مصاحبه انجام شد و پس از تحلیل آنها پرسشنامه اولیه الگوی ارزیابی حمایت از گیرنده خدمت در بیمارستان‎های نیروی انتظامی طراحی گردید، پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامه، اعتبار مدل از طریق آمار توصیفی و با استفاده از روش دلفی و نظرخواهی 45 نفر از خبرگان و افراد آگاه در سطح بیمارستان‎های نیروی انتظامی تایید شد. یافته‎ها: الگوی پیشنهادی ارزیابی حمایت از گیرندگان خدمت در بیمارستان‎های نیروی انتظامی در چهار بُعد اصلی فراهم نمودن تسهیلات لازم برای گیرندگان خدمات ویژه، برنامه ریزی و مدیریت شوراهای پزشکی و خدمات درمانی، رضایت مراجعین، بیماران و خانواده آنها از خدمات، منشور حقوق بیماران در مراجعین خاص ارائه گردید. نتیجه‎گیری: مطالعه حاضر به ارائه یک الگوی ارزیابی حمایت از گیرندگان خدمت در بیمارستان‌های انتظامی در قالب چهار بُعد اصلی و ۱۵ محور پرداخته است، که می‎تواند به عنوان ابزاری جامع و مکمل روش‌های ارزیابی فعلی مانند استانداردهای اعتبار بخشی ملی بیمارستان‌های ایران، وضعیت حمایت از گیرندگان خدمت در بیمارستان‎های نیروی انتظامی را مورد ارزیابی قرار دهد.fa_IR
dc.format.extent813
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.8.799
dc.subjectالگوfa_IR
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectحمایت از گیرندگان خدمتfa_IR
dc.subjectبیمارستان‎های نیروی انتظامیfa_IR
dc.subjectاعتباربخشی.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleارائه الگوی ارزیابی حمایت از گیرنده خدمت در اعتباربخشی بیمارستان‎های نیروی انتظامی: یک مطالعه آمیختهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue8
dc.citation.spage799
dc.citation.epage809


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد