نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامی, حمید رضاfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorسرابندی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorبرجی, عیسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:59:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:59:43Z
dc.date.available1399-08-22T05:59:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:59:43Z
dc.date.issued2017-09-01en_US
dc.date.issued1396-06-10fa_IR
dc.identifier.citationغلامی, حمید رضا, محمودی, حسین, سرابندی, حسن, برجی, عیسی. (1396). بررسی میزان رضایتمندی مراجعین از مرکز بهداشتی درمانی شهری وابسته به یگان نظامی منتخب در سال 1394. مجله طب نظامی, 19(3), 299-305.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1606-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528765
dc.description.abstractزمینه و هدف: رضایتمندی مراجعین از مهم‌ترین ارکان ارزشیابی و مؤلفه‌های کیفیت خدمات مراکز بهداشتی، درمانی محسوب می‌گردد. در این پژوهش میزان رضایتمندی کارکنان و خانواده آنان از مرکز بهداشتی درمانی شهری در یگان نظامی منتخب مورد ارزیابی قرار گرفت. روش‌ها: پژوهش حاضر به روش مقطعی- توصیفی بر روی 387 مراجعه‌کننده به مرکز بهداشتی–درمانی شهری یگان نظامی منتخب در شهر بجنورد در سال 1394 انجام گردید. جامعه آماری کارکنان و خانواده‌های آنان بودند که با روش نمونه‌گیری در دسترس به مدت دو هفته موردبررسی قرار گرفتند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌های جمعیت شناختی و از پرسشنامه رضایتمندی محقق ساخته روا و پایا مربوط به بخش‌های مختلف درمانگاه که شامل درمانگاه‌های عمومی و تخصصی، آزمایشگاه و دندانپزشکی بود، انجام شد. یافته‌ها توسط برنامه آماری SPSS 16 تجزیه‌وتحلیل گردید. یافته‌ها: از 387 نمونه مورد مطالعه، 7/53 % از مراجعین مرد و ازنظر عضویت 4/56 % سرباز بودند. درمجموع 42/74% مراجعین از خدمات درمانی رضایت داشتند. این میزان در درمانگاه‌های عمومی و تخصصی 42/77%، آزمایشگاه 86/77% و دندانپزشکی 68% بود. بیشترین درصد رضایت‌مندی مربوط به بازنشستگان با 9/72% و کم‌ترین درصد به خانواده کارکنان 99/66% است. بیشترین رضایت از رفتار کارکنان دندانپزشکی 2/95% و کم‌ترین میزان رضایت 5/53% مربوط به ساعت حضور متخصصان بود. نتیجه‌گیری: میزان رضایتمندی از درمانگاه‌های عمومی، تخصصی و پاراکلینیک خوب بود. این میزان در بخش دندانپزشکی در حد متوسط بود. بنابراین می‌توان با اصلاح روند پذیرش، حضور به موقع متخصصان، ارائه خدمت به‌موقع و باکیفیت، توجه به ارتباط مؤثر، اطلاع‌رسانی به‌موقع و شفاف، تأمین رضایت کارکنان متخصص و مجرب به نقطه مطلوب نزدیک شد.fa_IR
dc.format.extent752
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectرضایتمندیfa_IR
dc.subjectخدمات بهداشتی درمانیfa_IR
dc.subjectکارکنان نظامیfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی میزان رضایتمندی مراجعین از مرکز بهداشتی درمانی شهری وابسته به یگان نظامی منتخب در سال 1394fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز بهداری شمال شرق نزسا، مشهد ، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابورfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue3
dc.citation.spage299
dc.citation.epage305


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد