نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایوبیان, علیfa_IR
dc.contributor.authorدوپیکر, نورالدینfa_IR
dc.contributor.authorمهدی زاده, پریساfa_IR
dc.contributor.authorحسینپورفرد, محمدجوادfa_IR
dc.contributor.authorایزدی, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:59:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:59:35Z
dc.date.available1399-08-22T05:59:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:59:35Z
dc.date.issued2015-03-01en_US
dc.date.issued1393-12-10fa_IR
dc.identifier.citationایوبیان, علی, دوپیکر, نورالدین, مهدی زاده, پریسا, حسینپورفرد, محمدجواد, ایزدی, مرتضی. (1393). بررسی میزان کیفیت خدمات درمانی یک مرکز درمانی نظامی بر اساس مدل سروکوال. مجله طب نظامی, 16(4), 225-229.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1297-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528751
dc.description.abstractp dir=rtlstrongاهداف:/strong این پژوهش با هدف تحلیل شکاف بین انتظارات و واقعیات در 6 بعد کیفیت خدمات درمانی در یک مرکز درمانی نظامی با استفاده از مدل سروکوال انجام پذیرفت./p p dir=rtlstrongروش‌ها:/strong این پژوهش از نوع توصیفی ـ تحلیلی مقطعی بود که در سال 1392 در یک مرکز بهداشتی درمانی نظامی صورت پذیرفت. با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی تعداد 104 نفر از بیماران انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه استاندارد مدل سروکوال بود. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری span dir=ltrSPSS16/span تحلیل شدند./p p dir=rtlstrongیافته‌ها:/strong بیشترین شکاف در بعد دسترسی به مراقبت (19/1-) و کمترین شکاف در بعد تضمین خدمت تعهد شده (61/0-) مشاهده شد. شکاف کیفیت در همه ابعاد از نظر آماری معنی‌دار بود (001/0span dir=ltrp/span). بر اساس نتایج، در تمام ابعاد کیفیت خدمات، شکاف منفی وجود داشت./p p dir=rtlstrongنتیجه‌گیری:/strong مجموعه مورد پژوهش نیازمند تلاش جدی در خصوص یکپارچه‌سازی خدمات قابل‌ارائه به بیماران و توجه بیشتر در بهبود شکاف خدمات بویژه در بعد دسترسی به مراقبت به بیماران می‌باشد. br/pfa_IR
dc.format.extent564
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectکیفیت خدمات درمانیfa_IR
dc.subjectبیمارانfa_IR
dc.subjectبیمارستان نظامیfa_IR
dc.subjectسروکوالfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleبررسی میزان کیفیت خدمات درمانی یک مرکز درمانی نظامی بر اساس مدل سروکوالfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentبخش علمی اقتصاد سلامت، مرکز تحقیقات مدیریت سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentبخش علمی اقتصاد سلامت، مرکز تحقیقات مدیریت سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue4
dc.citation.spage225
dc.citation.epage229


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد