نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدوی, محمد صادقfa_IR
dc.contributor.authorحجت دوست, مهریfa_IR
dc.contributor.authorپرورده, زینتfa_IR
dc.contributor.authorغلامی فشارکی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:58:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:58:35Z
dc.date.available1399-08-22T05:58:35Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:58:35Z
dc.date.issued2014-02-01en_US
dc.date.issued1392-11-12fa_IR
dc.identifier.citationمهدوی, محمد صادق, حجت دوست, مهری, پرورده, زینت, غلامی فشارکی, محمد. (1392). استانداردسازی و بررسی خصوصیات روانی پرسشنامه تلفنی رضایت بیماران بستری بقیه الله (عج). مجله طب نظامی, 15(4), 281-286.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1162-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528660
dc.description.abstractاهداف: سنجش رضایتمندی بیمار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارکان سیستم‌های ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی می‌باشد. با توجه به اهمیت این موضوع این مطالعه باهدف هنجاریابی و بررسی روایی و پایابی پرسشنامه تلفنی رضایت بیماران بستری بقیه ا... الاعظم انجام شده است روش‌ها: این مطالعه بر روی 731 نفر از بیماران بستری مراجعه‌کننده به بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) طی سال‌های 1390 و 1391 و با استفاده از نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم انجام پذیرفته است. در این مطالعه پس از بررسی روایی محتوا جهت بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی و جهت بررسی پایایی از روش آلفا و جهت تحلیل داده‌ها از نرم‌های افزار SPSS و AMOS نسخه 18 استفاده گردید. یافته‌ها: نمونه حاصله، متشکل از 731 نفر، 397 نفر (3/54%) زن و 334 نفر (7/45%) مرد بود. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان‌دهنده پنج عامل با تبیین 53% واریانس و شاخص کیسن مایر الکین 77/0 گردید. این عوامل نیز بوسیله تحلیل عاملی تأییدی مورد تصدیق قرار گرفت (04/0RMSEA=، 95/0 GFI=،93/0AGFI=). پایایی پرسشنامه نیز توسط روش الفای کرونباخ برابر 81/0 گزارش گردید. نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه شاخص‌های روایی و پایایی پرسشنامه تلفنی رضایت سنجی بیماران بستری بقیه ا... الاعظم (عج) همگی در حد مطلوبی گزارش گردیدند می‌توان از این به عنوان ابزاری روا و پایا در اندازه‌گیری رضایت بیماران بستری استفاده نمود.fa_IR
dc.format.extent616
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectاستانداردسازیfa_IR
dc.subjectرضایت بیماران بستریfa_IR
dc.subjectپایاییfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleاستانداردسازی و بررسی خصوصیات روانی پرسشنامه تلفنی رضایت بیماران بستری بقیه الله (عج)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentواحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان بقیه الله، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت تحول و حاکمیت بالینی بیمارستان بقیه الله، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت تحول و حاکمیت بالینی بیمارستان بقیه الله، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آمار زیستی، دانشکده علوم پزشکی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage281
dc.citation.epage286


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد