نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعجم, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorصادقی فر, جمیلfa_IR
dc.contributor.authorانجم شعاع, میناfa_IR
dc.contributor.authorمحمودی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorهنرور, حسنfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, سید میثمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:58:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:58:34Z
dc.date.available1399-08-22T05:58:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:58:34Z
dc.date.issued2014-02-01en_US
dc.date.issued1392-11-12fa_IR
dc.identifier.citationعجم, مهدی, صادقی فر, جمیل, انجم شعاع, مینا, محمودی, سعید, هنرور, حسن, موسوی, سید میثم. (1392). سنجش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی با استفاده از مدل سروکوال: مطالعه موردی یک بیمارستان صحرایی. مجله طب نظامی, 15(4), 273-279.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-1088-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528659
dc.description.abstractاهداف: با تعیین شکاف کیفیت خدمات ارائه‌شده توسط مراکز درمانی می‌توان زمینه مناسب را برای تدوین برنامه‌ها و پروژه‌های بهبود فراهم نمود. پژوهش حاضر با هدف تعیین شکاف کیفیت خدمات درمانی از دیدگاه مراجعین به بیمارستان صحرایی شهید علمی زابل به انجام رسید. روش‌ها: در مطالعه‌ای توصیفی- مقطعی، تعداد 100 نفر از بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان صحرایی شهید علمی زابل، با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب و وارد مطالعه شدند و داده‌ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد SERVQUAL جمع‌آوری شد. تحلیل داده‌ها با نرم‌افزار آماریSPSS18  و به کمک آزمون‌، t مستقل انجام گرفت. یافته‌ها: بر اساس نظرات شرکت‌کنندگان در پژوهش، شکاف کیفیتی در خدمات ارائه‌شده به صورت مثبت ارزیابی شد. بیش‌ترین میانگین نمره شکاف منفی مربوط به بعد پاسخگویی (02/0-) و بیش‌ترین میانگین شکاف مثبت نیز مربوط به بعد دسترسی (035/0) بود. بین متغیر دفعات مراجعه و بعد همدلی (05/0p=) ارتباط آماری معناداری مشاهده شد. نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که در مجموع بیمارستان صحرایی مورد مطالعه فراتر از انتظارات جامعه گیرنده خدمت ظاهر شده است. پیشنهاد می‌شود فرایندهای مربوط به ارائه خدمت در تمامی ابعاد کیفیت خدمات به خصوص ابعاد تضمین خدمات و پاسخگویی شناسایی‌شده و به مهندسی مجدد این فرآیندها پرداخته شود.fa_IR
dc.format.extent618
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.subjectخدمات بهداشتی درمانیfa_IR
dc.subjectبیمارستان صحراییfa_IR
dc.subjectسروکوالfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleسنجش کیفیت خدمات بهداشتی درمانی با استفاده از مدل سروکوال: مطالعه موردی یک بیمارستان صحراییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدیریت بیمارستانی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدیریت ارائه خدمات سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ایران- گروه علوم مدیریت و اقتصاد بهداشت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage273
dc.citation.epage279


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد