نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپوزش, مهرانfa_IR
dc.contributor.authorتوفیقیان فر, علی حسنfa_IR
dc.contributor.authorدستیار, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorمرادی, رامینfa_IR
dc.contributor.authorمنصوری, بهنامfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:57:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:57:29Z
dc.date.available1399-08-22T05:57:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:57:29Z
dc.date.issued2020-07-01en_US
dc.date.issued1399-04-11fa_IR
dc.identifier.citationپوزش, مهران, توفیقیان فر, علی حسن, دستیار, وحید, مرادی, رامین, منصوری, بهنام. (1399). مقایسه اعتماد اجتماعی بیماران (قبل و بعد از بستری) به کادر درمانی (مورد مطالعه: بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد). مجله طب نظامی, 22(4), 333-340. doi: 10.30491/JMM.22.4.3fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.4.3
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-2332-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528554
dc.description.abstractزمینه و هدف: اعتماد اجتماعی امروزه از ابعاد مهم سرمایه اجتماعی و ارتباطات انسانی است، که نقش بزرگی در توسعه و سلامت جوامع دارد. لذا هدف از این پژوهش مقایسه­ی اعتماد اجتماعی بیماران (قبل و بعد از بستری) به کادر درمانی بیمارستان­های استان کهگیلویه و بویراحمد می­باشد. روش­ها: تعداد 400 نفر از بیماران بستری شده بیمارستان­های استان کهگیلویه و بویراحمد، به شیوه­ نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب شدند و با پرسشنامه محقق­ساخته اعتماد اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفتند. در این پژوهش بیمارانی وارد مطالعه شدند که (بنا به تصمیم کادر درمان) قرار بود حداقل یک روز در بیمارستان بستری و سپس ترخیص شوند. یافته‌ها: اعتماد بیماران به پرستاران (بهیاران) و پرسنل اتاق عمل، قبل و بعد از بستری تفاوت معناداری ندارد (05/0­P>). اما اعتماد بیماران به پزشکان، قبل و بعد از بستری تفاوت معناداری دارد (05/0­P<)، به این صورت که اعتماد بیماران به پزشکان بعد از بستری حدود 0/27بالاتر رفته است. همچنین نشان داده شد که اعتماد بیماران به پرسنل پذیرش، قبل و بعد از بستری تفاوت معناداری دارد (05/0­P<)، به این صورت که اعتماد بیماران به پرسنل پذیرش بعد از بستری حدود 0/24پایین­تر رفته است. نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه اعتماد بیماران به پرسنل اتاق عمل و پرسنل پذیرش بعد از فرایند درمان کاهش یافته است، بنابراین انتظار می­رود در این راستا اقداماتی در جهت افزایش و ارتقای اعتماد بیماران به این قشر از کادر درمان لحاظ شود.fa_IR
dc.format.extent923
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30491/JMM.22.4.3
dc.subjectاعتماد اجتماعیfa_IR
dc.subjectپزشکfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectپرسنل پذیرشfa_IR
dc.subjectپرسنل اتاق عمل.fa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleمقایسه اعتماد اجتماعی بیماران (قبل و بعد از بستری) به کادر درمانی (مورد مطالعه: بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی یاسوجfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پژوهشگری اجتماعی، مدرس دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یاسوجfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی یاسوجfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue4
dc.citation.spage333
dc.citation.epage340


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد