نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزابلی, روح الهfa_IR
dc.contributor.authorعجم, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:57:18Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:57:18Z
dc.date.available1399-08-22T05:57:18Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:57:18Z
dc.date.issued2013-04-01en_US
dc.date.issued1392-01-12fa_IR
dc.identifier.citationزابلی, روح اله, عجم, مهدی. (1392). راهبردهای یادگیری در بحران در کارکنان بخش اورژانس. مجله طب نظامی, 15(1), 25-36.fa_IR
dc.identifier.issn1735-1537
dc.identifier.issn1735-7667
dc.identifier.urihttp://militarymedj.ir/article-1-995-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/528543
dc.description.abstractاهداف: یادگیری‌ در بحران، راهبردی‌ برای‌ کمک‌ به‌ کارکنان‌ در برخورد با چالش هاست. ماهیت بخش اورژانس بسیار شبیه موقعیت های بحرانی بلکه برخی اوقات بیشتر از آن می باشد. این مطالعه به دنبال شناسایی مهمترین استراتژی های یادگیری کارکنان بخش اورژانس یک بیمارستان نظامی بوده تا علاوه بر شناسایی شیوه ها، اقدامات حمایتی و تسهیل کننده فرایند یادگیری، مهمترین موانع این امر را تعیین نماید. روش ها: مطالعه از نوع کیفی و در گروه مطالعات پدیدار شناسی است. برای جمع آوری داده ها از روش مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. با حداکثر تنوع با 20 نفر از کارکنان بخش اورژانس یک بیمارستان نظامی مصاحبه ای به روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انجام گرفت. مصاحبه ها تا رسیدن به مرحله اشباع ادامه یافت. برای تحلیل داده ها روش تحلیل چارچوبی استفاده شد. با نرم افزار Atlas-Ti ایندکس کردن مصاحبه ها انجام شده و موضوعات اصلی و فرعی شناسایی گردید. یافته ها: در این مطالعه 8 موضوع اصلی و 28 زیر موضوع تعیین گردید که موضوعات اصلی شامل اهمیت یادگیری در کار، موانع یادگیری در بحران، میزان مواجهه با یادگیری در بحران، عوامل موثر بر یادگیری در بحران، انواع روشهای یادگیری در بحران، نقش مدیریت در یادگیری در بحران، نقش محیط در یادگیری در بحران و ویژگی های کار کنان شاغل می باشند. نتیجه گیری: اقداماتی مانند مدیریت صحیح کارکنان در بخش ، توجه به انگیزه های مالی، علاقه و دلبستگی کارکنان به کار و ضرورت وجود ساختار مشخص برای آموزش ، تسهیل کننده یادگیری در شرایط بحرانی در بخش اورژانس می باشند.fa_IR
dc.format.extent390
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی بقیه اللهfa_IR
dc.relation.ispartofمجله طب نظامیfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectبحرانfa_IR
dc.subjectاورژانسfa_IR
dc.subjectکیفیfa_IR
dc.subjectطب نظامیfa_IR
dc.titleراهبردهای یادگیری در بحران در کارکنان بخش اورژانسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بقیه الله - دانشکده بهداشت-گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی بقیه الله - دانشکده بهداشت-گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانیfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage25
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد