• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 19, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 19, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی عملکرد آیرودینامیکی و انتقال حرارت سیلندرها تحت اثر محرک‌های پلاسمایی

    (ندگان)پدیدآور
    طحانی, مجتبیکاظمی, مصطفیبابائی, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.468 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه یکی از پرکاربردترین روش‌های کنترل جریان در حوزه‌ی آیرودینامیک به ویژه آیرودینامیک خارجی استفاده از محرک‌های پلاسمایی است. در این تحقیق تاثیر محرک‌های پلاسمایی بر دو سیلندر در آرایش پشت سر هم در حالتی که محرک‌ها روی سیلندر اول اعمال‌شده، بررسی ‌شده است. سیلندرها در فواصل نسبی (L/D) مختلف از یکدیگر قرار داده شدند و تحقیقات در دو رینولدز ۱۰۰ و ۲۰۰ انجام‌ گرفته و در دو شرایط متفاوت اعمال محرک‌ها انجام شده است. یکی از حالت‌ها دارای ولتاژ قله‌به قله‌ ۵۵ کیلوولت و دیگری ۱ کیلوولت بوده است که این مقادیر با توجه به نتایجی که اعتبارسنجی با آنها انجام‌ گرفته، انتخاب ‌شده‌اند. نتایج حاصل از روش عددی با سایر نتایج عددی و تجربی صحه‌گذاری شد حل معادلات جریان با استفاده از روش حجم محدود انجام‌گرفته است. اعمال محرک‌های پلاسمایی سبب شد که سیلندر دوم در تمامی حالت‌ها ضریب پسا و عدد ناسلت بیشتری را تجربه کند. همچنین تأثیر محرک‌های پلاسمایی بر روی افزایش ضریب پسا و عدد ناسلت با افزایش رینولدز کمتر شده به گونه‌ای که افزایش عدد ناسلت در بهترین حالت در رینولدز ۱۰۰ نزدیک به ۲% بیشتر از همین افزایش در رینولدز ۲۰۰ بوده است.
    کلید واژگان
    کنترل جریان
    محرک‌های پلاسمایی
    اجسام استوانه‌ای
    ضریب پسا
    عدد ناسلت

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2019-09-01
    1398-06-10
    ناشر
    دانشگاه تربیت مدرس
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    گروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    گروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    1027-5940
    2476-6909
    URI
    http://mme.modares.ac.ir/article-15-21163-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524959

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب