نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعقاب نشین, یاسرfa_IR
dc.contributor.authorصدیقی, صادقfa_IR
dc.contributor.authorضابطیان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمحمد ابراهیم, ابوالفضلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:12:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:12:52Z
dc.date.available1399-08-22T05:12:51Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:12:52Z
dc.date.issued2017-05-01en_US
dc.date.issued1396-02-11fa_IR
dc.identifier.citationعقاب نشین, یاسر, صدیقی, صادق, ضابطیان, محمد, محمد ابراهیم, ابوالفضل. (1396). بررسی اثر فشار بر جریان چرخشی داخل سیلندر توسط دستگاه جریان مجهز به چرخش-سنج به روش آزمایشگاهی و شبیه‌سازی عددی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(3), 327-335.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-1550-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524940
dc.description.abstractدستگاه آزمون جریان پایا ، ابزاری برای اندازه‌گیری سرعت جریان‌های چرخشی داخل سیلندر و ارزیابی عملکرد جریان در سر‌سیلندر (راهگاه‌های ورودی و خروجی)، منیفولد و کاربراتور در موتور‌های احتراق داخلی می‌باشد. همچنین این دستگاه، برای بررسی کنترل کیفیت بخش‌های مختلف توربین گاز نیز استفاده می‌شود. در این پژوهش، بررسی اثر فشار بر سرعت جریان چرخشی داخل سیلندر به وسیله‌ی دستگاه آزمون جریان پایای مجهز به چرخش ‌سنج به دو روش آزمایشگاهی و شبیه سازی عددی مورد مطالعه قرار گرفته است. تکرارپذیری آزمایش‌ها و تحلیل عدم قطعیت، برای اطمینان از صحت آزمایش‌های انجام شده است. شبیه سازی عددی به صورت سه بعدی و با استفاده از روش حجم محدود به کمک نرم‌افزار انسیس فلوئنت انجام شده است و برای شبیه‌سازی جریان اطراف چرخش ‌سنج از روش چارچوب مرجع چندگانه استفاده شده است. نتایج شبیه‌سازی تطابق خوبی را با نتایج تجربی نشان می‌دهد و با توجه به محدودیت‌های دستگاه در شرایط عملکردی، با استفاده از این شبیه سازی می‌توان محدوده وسیع‌تری از شرایط عملکردی این دستگاه را پیش بینی کرد. رابطه همبستگی ایجاد شده بین سرعت دورانی داده شده به چرخش سنج و گشتاور اعمال شده روی آن، از نوع خطی می‌باشد. در این پژوهش همچنین نشان داده شد، که با افزایش اختلاف فشار، سرعت جریان چرخشی داخل سیلندر افزایش می‌یابد و رابطه همبستگی ایجاد شده بین سرعت جریان چرخشی و اختلاف فشار را می‌توان به وسیله یک تابع نمایی تقریب زد.fa_IR
dc.format.extent1255
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectدستگاه آزمون جریان پایاfa_IR
dc.subjectجریان‌های چرخشیfa_IR
dc.subjectچرخش سنجfa_IR
dc.subjectشبیه سازی عددیfa_IR
dc.subjectچارچوب مرجع چندگانهfa_IR
dc.titleبررسی اثر فشار بر جریان چرخشی داخل سیلندر توسط دستگاه جریان مجهز به چرخش-سنج به روش آزمایشگاهی و شبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentخواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی اراکfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue3
dc.citation.spage327
dc.citation.epage335


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد