| dc.date.accessioned | 1399-08-22T05:11:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T05:11:30Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T05:11:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T05:11:30Z | |
| dc.date.issued | 2002-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1380-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1380). شبیه سازی دینامیک مکانیزم لنگ در موتور احتراق داخلی با چهار سیلندر خطی. مهندسی مکانیک مدرس, 1(2), 41-50. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-11228-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524852 | |
| dc.description.abstract | با توجه به روند گسترش استفاده از موتورهای مختلف با موارد کاربردهای متنوع، به منظور بهبود و اصلاح قطعات، آگاهی از شرایط کاری و نیروهای اعمال شده بر آنها جزو اصول اولیه طراحی محسوب می شود. به منظور بررسی وضعیت دینامیکی موتور و تعیین نیروهای اعمال شده بر قسمت های مختلف مکانیزم، به برنامه ای نیاز است که از طریق آن بتوان پارامترهای دینامیکی مربوط به مکانیزم را در سرعت و شتاب زاویه ای لحظه ای و در زوایای مختلف گردش میل لنگ محاسبه کرد.
مدلسازی رایانه ای انجام شده مبتنی بر معادلات حرکتی است که از حل روابط نیوتنی و اصل هامیلتون به دست می آید. با منظور کردن توزیع جرمی و ممان اینرسی برای قطعات شاتون و میل لنگ، در نظر گرفتن پارامترهای هندسی مکانیزم مانند خارج از مرکز بودن محور گژن پین نسبت به محور پیستون، لقی بین یاتاقان ها و قطعات مرتبط با آنها، توزیع واقعی فشار گاز درون سیلندرها و همچنین مقدار اصطکاک بین دیواره سیلندر و پیستون در معادلات استخراج شده، این روابط کامل می شود. سرعت دورانی لحظه ای میل لنگ و همچنین شتاب آن با حل کردن معادلات دینامیکی بار خارجی موتور تعیین می شود و از آنها به عنوان یکی از پارامترهای ورودی رایانه استفاده می شود.
نتایج شبیه سازی، با نتایج ارایه شده در مقالات و کتب مربوط مقایسه و دیده شد که همخوانی جالبی بین آنها وجود دارد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | ندارد | fa_IR |
| dc.title | شبیه سازی دینامیک مکانیزم لنگ در موتور احتراق داخلی با چهار سیلندر خطی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 41 | |
| dc.citation.epage | 50 | |