• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مهندسی مکانیک مدرس
    • دوره 15, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی آزمایشگاهی و عددی بکارگیری دیمپل در پره های مولتی لوور بر عملکرد و ضریب اثربخشی پره ها

    (ندگان)پدیدآور
    شکوهمند, حسینسنگتراش, فرهاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    919.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    روشهای عددی و تجربی برای بررسی اثر آرایش خطی و زیگزاگی دیمپل ساده بر افزایش انتقال حرارت و اُفت فشار جریان هوای عبوری از مجموعه پره های مولتی لوور بکار گرفته شده اند. شبیه سازی سه بُعدی بر روی یک ردیف از لوورهای ساختار مزبور انجام شده است. شبیه سازی ها در اعداد رینولدز متفاوت صورت گرفته است. نتایج شبیه سازی نشان داد که اضافه کردن دیمپل موجب افزایش انتقال حرارت شده که می توان دلیل آن را وجود منطقه گردش ایجاد شده توسط دیمپل دانست. علاوه بر این، تغییرات پیوسته دما بر روی صفحه لوور با بیشترین دما در دو سر لوور و کمترین دما در وسط لوور مشاهده شده است. همچنین، تفاوت بین این دو نقطه در اعداد رینولدز بالا به خصوص در لوورهای ابتدای بیشتر قابل رؤیت است. بازده و ضریب اثربخشی پره برای ارزیابی عملکرد لوور محاسبه شده است. عملکرد مبدل حرارتی توسط محاسبه ضریب j کلبورن و ضریب اصطکاک فانینگ f ارزیابی شده است. نتایج نشان می دهد که پیاده سازی دیمپلها بر روی صفحه لوور، ضریب j و ضریب f را افزایش می دهد. همچنین نتایج ارائه شده نشان داد که آرایش زیگزاگی در مقایسه با آرایش خطی به طور مؤثری می تواند عملکرد انتقال حرارت را بالا ببرد. نتایج نشان می دهند با به کارگیری دیمپل ضریب عملکرد حرارتی دسته فین و اثربخشی فینها در ازای افزایش قابل قبول افت فشار بالا می رود.
    کلید واژگان
    پره مولتی لوور
    دیمپل
    آرایش خطی
    آرایش زیگزاگی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-06-01
    1394-03-11
    ناشر
    دانشگاه تربیت مدرس
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه تهران مهندسی مکانیک
    دانشکده فنی دانشگاه تهران

    شاپا
    1027-5940
    2476-6909
    URI
    http://mme.modares.ac.ir/article-15-646-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524802

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب