نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی پور, رضاfa_IR
dc.contributor.authorگرجی ولوکلا, عبدالحمیدfa_IR
dc.contributor.authorبخشی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمحمد علی نژاد, قربانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:10:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:10:30Z
dc.date.available1399-08-22T05:10:29Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:10:30Z
dc.date.issued2015-06-01en_US
dc.date.issued1394-03-11fa_IR
dc.identifier.citationموسوی پور, رضا, گرجی ولوکلا, عبدالحمید, بخشی, محمد, محمد علی نژاد, قربان. (1394). بررسی تجربی و شبیه سازی پارامترهای شکل دهی قطعات دو پله ای و بهینه سازی ابعاد ورق اولیه. مهندسی مکانیک مدرس, 15(4), 177-187.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3353-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524800
dc.description.abstractتولید قطعات ورقی فلزی دو پله‌ای در صنایع امری دشوار و پیچیده تلقی می شود. محفظه روغن خودرو از جمله قطعات دو پله ای است که در صنعت خودروسازی جز, قطعات پیچیده محسوب می شود که تولید آن با روش های سنتی با مشکلات زیادی همراه می باشد. در این‌ مقاله، قابلیت شکل پذیری این قطعات‌ به روش کشش‌ عمیق هیدرودینامیکی با فشار شعاعی به صورت تجربی و شبیه سازی ‌مورد مطالعه ‌قرار گرفت. نشان داده شده است که می توان محفظه روغن خودرو را در طی یک مرحله توسط فرآیند هیدروفرمینگ با موفقیت شکل داد. بعلاوه، اثر فشار شکل دهی بر روی توزیع ضخامت و پرشدگی قالب، تاثیر پارامترهای هندسی مانند شعاع گوشه سنبه و ارتفاع پله بر روی نازک شدگی و نیز تعیین شکل بهینه ورق اولیه در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. این نتیجه حاصل شد که با انتخاب فشار شکل دهی مناسب می توان شکل پذیری را بهبود بخشید و میزان پرشدگی قالب را افزایش داد. با بررسی تاثیر شعاع گوشه سنبه مشاهده شد که با افزایش شعاع گوشه سنبه، حداکثر نازک شدگی کاهش و توزیع ضخامت بهبود می یابد. با افزایش ارتفاع پله، نازک شدگی در ناحیه دیواره پله اول و شعاع گوشه سنبه افزایش می یابد و هر چه ارتفاع پله کاهش داده شود، موقعیت نازک شدگی به سمت پله دوم جابه جا می شود. همچنین با بهینه سازی ورق اولیه این نتیجه حاصل شد که بهینه سازی شکل ورق اولیه تاثیر زیادی بر روی جریان مواد و تاخیر در پارگی خواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent1239
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectهیدروفرمینگ ورقfa_IR
dc.subjectمحفظه روغن خودروfa_IR
dc.subjectقطعات دو پله ایfa_IR
dc.subjectهیدرودینامیکی با فشار شعاعیfa_IR
dc.subjectبهینه سازیfa_IR
dc.titleبررسی تجربی و شبیه سازی پارامترهای شکل دهی قطعات دو پله ای و بهینه سازی ابعاد ورق اولیهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentمربی دانشکده مکانیکfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue4
dc.citation.spage177
dc.citation.epage187


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد