نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاطیابی, سید علیfa_IR
dc.contributor.authorافشاری, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorعدمی, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:10:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:10:06Z
dc.date.available1399-08-22T05:10:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:10:06Z
dc.date.issued2014-07-01en_US
dc.date.issued1393-04-10fa_IR
dc.identifier.citationاطیابی, سید علی, افشاری, ابراهیم, عدمی, محمود. (1393). اثر مانع در کانال جریان گاز کاتد بر انتقال واکنش‌دهنده‌ها و عملکرد پیل سوختی غشا پلیمری. مهندسی مکانیک مدرس, 14(4), 158-166.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-12156-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524775
dc.description.abstractدر این مطالعه، با قرار دادن یک یا چند مانع در کانال کاتد پیل سوختی غشا پلیمری، تأثیرات دینامیک سیالات ناشی از وجود/عدم وجود مانع در کانال و همچنین اثر مانع بر عملکرد پیل سوختی مورد مطالعه قرار گرفته است. بدین منظور با در نظر گرفتن یک مدل سه بعدی پیل سوختی که بخشی از کانال کاتد مسدود شده است، معادلات پیوستگی، مومنتوم، گونه‌های جرمی و بقای بار الکتریکی به‌صورت حالت‌ پایا در سیستم مختصات کارتزین با استفاده از یک دامنه کلی و روش حجم محدود حل شده است. نتایج نشان می‌دهد که با قرار دادن یک مانع، در مقایسه با حالت بدون مانع، بیشترین افزایش سرعت در لایه پخش گاز (زیر مانع حدود 6 برابر سرعت) رخ داده است و گازهای واکنش‌دهنده بیشتری مجبور به ورود به لایه پخش گاز می‌شود که به واکنش‌های شیمیایی کمک می‌کند و عملکرد پیل سوختی را بهبود می‌بخشد. همچنین افزایش تعداد موانع بر انتقال گازهای واکنش‌دهنده و توزیع یکنواخت‌تر گازها در لایه پخش گاز و لایه کاتالیست، مخصوصاً در دانسیته جریان‌های بالا، کمک می‌کند؛ اما افت فشار در کانال کاتد را افزایش می‌دهد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که انتقال موضعی واکنش‌دهنده، تولید چگالی جریان محلی و عملکرد پیل در حضور موانع بهبود می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent2505
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپیل سوختی غشا پلیمریfa_IR
dc.subjectمانعfa_IR
dc.subjectانتقال اکسیژنfa_IR
dc.subjectافت فشارfa_IR
dc.subjectعملکرد پیل سوختیfa_IR
dc.titleاثر مانع در کانال جریان گاز کاتد بر انتقال واکنش‌دهنده‌ها و عملکرد پیل سوختی غشا پلیمریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مکانیک/دانشگاه صنعتی مالک اشترfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مکانیک دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue4
dc.citation.spage158
dc.citation.epage166


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد