نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهلوری, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorکویری, سمانهfa_IR
dc.contributor.authorتقی نژاد, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorندافی‌پور میبدی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسیدزمانی, سید سهیلfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:09:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:09:44Z
dc.date.available1399-08-22T05:09:44Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:09:44Z
dc.date.issued2018-01-01en_US
dc.date.issued1396-10-11fa_IR
dc.identifier.citationبهلوری, وحید, کویری, سمانه, تقی نژاد, مرضیه, ندافی‌پور میبدی, محمد, سیدزمانی, سید سهیل. (1396). مدل‌سازی و شناسایی سیستم چرخ عکس‌العملی با استفاده از داده‌های تجربی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(11), 437-446.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-1480-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524755
dc.description.abstractدر این مقاله، مدل دینامیکی خطی یک چرخ عکس‌العملی نمونه با استفاده از داده‌های تجربی شناسایی شده است. بدین منظور اطلاعات ورودی- خروجی چرخ عکس‌العملی در بستر سخت‌افزار در حلقه که شامل چرخ عکس‌العملی، درگاه ارتباطی CAN، برد پردازشی و نرم‌افزار لب‌ویو بوده، بصورت برخط با نرخ یک مگا بیت بر ثانیه ارسال و دریافت شده است. مدل‌سازی با فرض جعبه سیاه بودن مجموعه چرخ عکس‌العملی و مدار کنترلی داخل آن، با در نظر گرفتن ملاحظات آزمون تجربی، انجام شده است. در این راستا ابتدا رفتار چرخ عکس‌العملی با اعمال ورودی‌های سرعت زاویه‌ای و شتاب زاویه‌ای بررسی شده، سپس سیگنال‌های ورودی PRBS و Chirp برای شناسایی مدل چرخ توسط بستر سخت‌افزاری تولید و به چرخ اعمال شده است. داده‌های اعمالی فرمان و بازخورد ذخیره و بعد از بازیابی جهت شناسایی مدل چرخ استفاده شده است. با توجه به رفتار موتور الکتریکی، مدل‌های دینامیکی خطی ARX و ARMAX برای شناسایی مدل چرخ، در نظر گرفته شده و شناسایی برای چند مرتبه مختلف از مدل برای پاسخ سرعت زاویه‌ای انجام شده است. همچنین مرتبه تاخیر مناسب برای سیستم حلقه بسته چرخ و کنترل‌کننده آن بررسی و استخراج شده است. نهایتاً خروجی مدل پیشنهادی به‌ازای یک سیگنال آزمون جدید با خروجی واقعی چرخ مقایسه و مدل پیشنهاد شده بوسیله داده‌های ارزیابی صحت‌سنجی شده است. نتایج مدل ارائه شده عملکرد مناسب مدل پیشنهادی برای بیان رفتار چرخ عکس‌العملی را نشان می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent1314
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectچرخ عکس العملیfa_IR
dc.subjectشناسایی سیستمfa_IR
dc.subjectماهوارهfa_IR
dc.subjectمدل دینامیکیfa_IR
dc.subjectکنترل وضعیتfa_IR
dc.titleمدل‌سازی و شناسایی سیستم چرخ عکس‌العملی با استفاده از داده‌های تجربیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمهندسی هوافضا، پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، پژوهشگاه فضایی ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مهندسی مکاترونیک، پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، پژوهشگاه فضایی ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مهندسی هوافضا، پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، پژوهشگاه فضایی ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مهندسی هوافضا، پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، پژوهشگاه فضایی ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی/پژوهشگاه فضایی ایران/ پژوهشکده سامانه‌های ماهوارهfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue11
dc.citation.spage437
dc.citation.epage446


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد