نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاهانی, امیررضاfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیل پور حاجی لک, زانیارfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:09:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:09:03Z
dc.date.available1399-08-22T05:09:03Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:09:03Z
dc.date.issued2018-01-01en_US
dc.date.issued1396-10-11fa_IR
dc.identifier.citationشاهانی, امیررضا, اسماعیل پور حاجی لک, زانیار. (1396). شبیه‌سازی رشد ترک در پره کمپرسور موتور جت T56 با استفاده روش نیمه تحلیلی راجو-نیومن. مهندسی مکانیک مدرس, 17(11), 21-30.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-12375-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524712
dc.description.abstractطبق گزارش‌های ارائه شده یکی از شایعترین دلایل واماندگی موتور توربین گازی T56 شکست پره های کمپرسور آن می باشد. در این تحقیق نرخ رشد ترک در پره طبقه 13م کمپرسور موتور جت T56 مورد بررسی قرارگرفته است. برای این منظور ابتدا نیروهای گریز از مرکز و آیرودینامیکی وارد بر پره محاسبه شده اند و میدان تنش ناشی از هر یک از آنها روی پره توسط نرم‌افزار ANSYS بدست آورده شده است. نقاطی روی سطح پره که در معرض بیشترین آسیب های ناشی از برخورد اشیاء خارجی و پدیده خوردگی هستند شناسایی شده اند و از طریق تحلیل تنش انجام‌گرفته، مقادیر تنش های کششی و خمشی در این نقاط تعیین شده است. در ادامه در هر یک از مکان های مشخص شده ترک اولیه ی نیم بیضوی مدل شده و با استفاده از روش راجو-نیومن ضرایب شدت تنش در این نقاط محاسبه شده اند. سرانجام با استفاده از رابطه پاریس عمر پره و نرخ رشد هر یک از ترک های مدل شده در نقاط یاد شده جداگانه بدست آورده شده است. نتایج نشان می دهد که هر چه ترک تشکیل شده به ریشه پره نزدیکتر باشد عمر پره به ‌شدت کاهش یافته و همچنین عمر پره در اثر وجود ترک در سطح مکشی پره به ‌مراتب کمتر از وجود ترک در موقعیتی مشابه روی سطح فشاری می باشد.fa_IR
dc.format.extent1297
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپره کمپرسورfa_IR
dc.subjectترک نیم بیضویfa_IR
dc.subjectنرخ رشد ترکfa_IR
dc.subjectعمر خستگیfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی رشد ترک در پره کمپرسور موتور جت T56 با استفاده روش نیمه تحلیلی راجو-نیومنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue11
dc.citation.spage21
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد