نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبینایی, حالتfa_IR
dc.contributor.authorصراف مأموری, رسولfa_IR
dc.contributor.authorظهیر میردامادی, سید محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T05:01:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T05:01:48Z
dc.date.available1399-08-22T05:01:47Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T05:01:48Z
dc.date.issued2006-09-01en_US
dc.date.issued1385-06-10fa_IR
dc.identifier.citationبینایی, حالت, صراف مأموری, رسول, ظهیر میردامادی, سید محسن. (1385). اثر پارامترهای مؤثر بر ساخت لایه سایشی پایه برنزی مورد استفاده در صفحه کلاچ خودروهای سنگین. مهندسی مکانیک مدرس, 6(1), 31-39.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7038-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524253
dc.description.abstractمواد سایشی فلزی غالباً شامل توزیعی یکنواخت از اجزای اصطکاک‌زا در زمینه‌ای فلزی هستند که عموماً از طریق فشردن و سینتر پودرهای فلزی ‌همراه با مقادیری ذرات سخت و در صورت لزوم روانکار جامد، تهیه می‌شوند. این مواد در ساخت قطعاتی که انرژی جنبشی را به حرارت و گشتاور تبدیل می‌کنند (ترمزها و صفحات کلاچ) مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تحقیق حاضر به بررسی عوامل مؤثر در ساخت و خواص ماده سایشی پایه برنزی که در ساخت صفحات کلاچ خودروهای سنگین، ترمز هلیکوپتر و غیره و در شرایط سایش خشک کاربرد دارد، پرداخته می‌شود. با توجه به ترکیبات اصلی موجود در مواد سایشی پایه برنزی چهار ترکیب انتخاب و اثر عواملی مانند فشار پرس، دما و زمان سینتر بر خواصی مانند چگالی، تخلخل و سختی آزمایش شد. شرایط فرایند پرس و سینترِ مناسب (فشار پرس 5 تن بر سانتیمتر مربع، دمای سینتر 820 درجه سانتیگراد و مدت سینترِ 30 دقیقه) با بررسی نمونه‌های تهیه شده در نزدیکترین حالت به نمونه خارجی استخراج شد. مقاومت به سایش در نمونه نهایی حاوی 3% از افزودنیهای سخت مختلف، به کمک آزمون استاندارد سایش ASTM G-105 (بدون ماده ساینده و با دیسک فولادی) تعیین و مقایسه شد. نمونه حاوی کاربید تنگستن، نزدیکترین خواص و ساختار را با نمونه‌های خارجی داشت.fa_IR
dc.format.extent441
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآزمایش سایشfa_IR
dc.subjectذرات سختfa_IR
dc.subjectروانکار جامدfa_IR
dc.subjectسایش خشکfa_IR
dc.subjectصفحه کلاچfa_IR
dc.subjectکلید‌واژگان: مواد سایشی فلزیfa_IR
dc.subjectمتالورژی پودر برنزfa_IR
dc.titleاثر پارامترهای مؤثر بر ساخت لایه سایشی پایه برنزی مورد استفاده در صفحه کلاچ خودروهای سنگینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage31
dc.citation.epage39


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد