| dc.contributor.author | بینایی, حالت | fa_IR |
| dc.contributor.author | صراف مأموری, رسول | fa_IR |
| dc.contributor.author | ظهیر میردامادی, سید محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T05:01:47Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T05:01:48Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T05:01:47Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T05:01:48Z | |
| dc.date.issued | 2006-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1385-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بینایی, حالت, صراف مأموری, رسول, ظهیر میردامادی, سید محسن. (1385). اثر پارامترهای مؤثر بر ساخت لایه سایشی پایه برنزی مورد استفاده در صفحه کلاچ خودروهای سنگین. مهندسی مکانیک مدرس, 6(1), 31-39. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-7038-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/524253 | |
| dc.description.abstract | مواد سایشی فلزی غالباً شامل توزیعی یکنواخت از اجزای اصطکاکزا در زمینهای فلزی هستند که عموماً از طریق فشردن و سینتر پودرهای فلزی همراه با مقادیری ذرات سخت و در صورت لزوم روانکار جامد، تهیه میشوند. این مواد در ساخت قطعاتی که انرژی جنبشی را به حرارت و گشتاور تبدیل میکنند (ترمزها و صفحات کلاچ) مورد استفاده قرار میگیرند. در تحقیق حاضر به بررسی عوامل مؤثر در ساخت و خواص ماده سایشی پایه برنزی که در ساخت صفحات کلاچ خودروهای سنگین، ترمز هلیکوپتر و غیره و در شرایط سایش خشک کاربرد دارد، پرداخته میشود. با توجه به ترکیبات اصلی موجود در مواد سایشی پایه برنزی چهار ترکیب انتخاب و اثر عواملی مانند فشار پرس، دما و زمان سینتر بر خواصی مانند چگالی، تخلخل و سختی آزمایش شد. شرایط فرایند پرس و سینترِ مناسب (فشار پرس 5 تن بر سانتیمتر مربع، دمای سینتر 820 درجه سانتیگراد و مدت سینترِ 30 دقیقه) با بررسی نمونههای تهیه شده در نزدیکترین حالت به نمونه خارجی استخراج شد. مقاومت به سایش در نمونه نهایی حاوی 3% از افزودنیهای سخت مختلف، به کمک آزمون استاندارد سایش ASTM G-105 (بدون ماده ساینده و با دیسک فولادی) تعیین و مقایسه شد. نمونه حاوی کاربید تنگستن، نزدیکترین خواص و ساختار را با نمونههای خارجی داشت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 441 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | آزمایش سایش | fa_IR |
| dc.subject | ذرات سخت | fa_IR |
| dc.subject | روانکار جامد | fa_IR |
| dc.subject | سایش خشک | fa_IR |
| dc.subject | صفحه کلاچ | fa_IR |
| dc.subject | کلیدواژگان: مواد سایشی فلزی | fa_IR |
| dc.subject | متالورژی پودر برنز | fa_IR |
| dc.title | اثر پارامترهای مؤثر بر ساخت لایه سایشی پایه برنزی مورد استفاده در صفحه کلاچ خودروهای سنگین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 31 | |
| dc.citation.epage | 39 | |