نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتابان, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorجلالی, علیfa_IR
dc.contributor.authorزمانی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:57:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:57:17Z
dc.date.available1399-08-22T04:57:16Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:57:17Z
dc.date.issued2020-05-01en_US
dc.date.issued1399-02-12fa_IR
dc.identifier.citationتابان, احمدرضا, جلالی, علی, زمانی, مهدی. (1399). اثر زاویه حمله پره بر عملکرد توربین باد محوری عمودی داریوس با پره J- شکل. مهندسی مکانیک مدرس, 20(7), 1773-1788.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-36996-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523994
dc.description.abstractانسان همواره به‌دنبال راه‌هایی برای تولید انرژی الکتریکی ارزان و دائمی است. یکی از این راه‌ها، استفاده از توربین‌های بادی است. توربین‌های بادی محور عمودی به‌دلیل مشکل راه‌اندازی و بازده پایین نسبت به توربین‌های محور افقی، کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. از راه‌های بهبود عملکرد توربین‌های باد محور عمودی، تغییر زاویه حمله ایرفویل نسبت به باد است. در این مطالعه، از روش دینامیک سیالات محاسباتی برای حل معادلات حجم محدود جریان استفاده شده است. زوایای مختلف حمله از ۱۲- تا ۱۰+ درجه و سرعت باد ۱۰ متر بر ثانیه و چگالی ۱/۲۲۵ کیلوگرم بر متر مکعب و ویسکوزیته دینامیکی ثابت ۱/۸۲۵ پاسکال‌ثانیه استفاده شده است. نتایج نشان داد که با افزایش زاویه حمله ایرفویل تا ۱۰+ درجه، ضریب توان و گشتاور نسبت به حالت مرجع (صفر) کاهش می‌یابد و با کاهش زاویه حمله ایرفویل تا ۴- درجه، ضریب توان و گشتاور افزایش و بعد از آن در ۸- تا ۱۲- درجه کاهش می‌یابد.fa_IR
dc.format.extent1650
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتوربین باد محور عمودی داریوسfa_IR
dc.subjectپره Jشکلfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی دوبعدیfa_IR
dc.subjectزاویه حملهfa_IR
dc.titleاثر زاویه حمله پره بر عملکرد توربین باد محوری عمودی داریوس با پره J- شکلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه پیام نور، تهران ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه پیام نور، تهران ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقاتی هوا خورشید، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue7
dc.citation.spage1773
dc.citation.epage1788


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد