مقایسه روشهای حل عددی در برخورد قائم و مورب پرنده
(ندگان)پدیدآور
هدایتی, رضاضیایی راد, سعیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تصادم بین پرنده و هواپیما که به عنوان "برخورد پرنده" شناخته می شود، پدیده¬ای معمول و در عین حال خطرناک است. در این پژوهش برای تحلیل برخورد پرنده از سه روش لاگرانژ، هیدرودینامیک ذره¬ای هموارشده (SPH) و اویلر-لاگرانژ اختیاری (ALE) استفاده¬شده و نتایج حاصل از آن¬ها با هم و با نتایج تجربی مقایسه شده است. برای مقایسه نتایج، نحوه تغییر شکل مدل پرنده و نمایه فشار در مرکز برخورد با هم مقایسه شده¬اند. نتایج نشان داد که هر سه روش لاگرانژ، هیدرودینامیک ذره¬ای هموارشده و اویلر-لاگرانژ اختیاری به¬خوبی می¬توانند نمودار فشار آزمون¬های عملی را چه در برخورد عمود و چه در برخورد مورب پیش بینی کنند. همچنین هر سه روش تغییر شکل مشابهی از پرنده را چه در برخورد عمودی و چه در برخورد مورب پیش بینی می¬کنند. کوتاهی زمان حل، نداشتن پارامترهای زیاد و دشوار و نیز مواجه¬نشدن با خطاهای عددی شایستگی بهتر روش SPH را در مدل سازی برخورد پرنده نسبت به دو روش دیگر نشان می¬دهد.
کلید واژگان
برخورد قائم و مورب پرندهروش لاگرانژ
روش اویلر-لاگرانژ اختیاری
روش هیدرودینامیک ذرهای هموارشده
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-09-011390-06-10
ناشر
دانشگاه تربیت مدرسسازمان پدید آورنده
دانشگاه صنعتی اصفهاناستاد دانشگاه صنعتی اصفهان
شاپا
1027-59402476-6909




