نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامیری, امیرحسینfa_IR
dc.contributor.authorشجاعی‌فرد, محمدحسنfa_IR
dc.contributor.authorقاسمیان, علیfa_IR
dc.contributor.authorسمیع‌زاده, سامانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:51:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:51:54Z
dc.date.available1399-08-22T04:51:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:51:54Z
dc.date.issued2020-06-01en_US
dc.date.issued1399-03-12fa_IR
dc.identifier.citationامیری, امیرحسین, شجاعی‌فرد, محمدحسن, قاسمیان, علی, سمیع‌زاده, سامان. (1399). بررسی تأثیر دمای دیواره بر فاصله خاموشی شعله طی دوره گرم‌شدن یک موتور احتراق داخلی اشتعال جرقه‌ای. مهندسی مکانیک مدرس, 20(6), 1647-1660.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-37644-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523637
dc.description.abstractدوره اولیه گرم‌شدن موتور، یکی از مهم‌ترین منابع انتشار آلاینده‌ها به‌خصوص هیدروکربن‌های نسوخته (UHC) است. به‌دلیل سردبودن دیواره محفظه احتراق در زمان گرم‌شدن موتور، شعله در نزدیکی دیواره سیلندر و سطح روی پیستون به سرعت خاموش می‌شود و مخلوط هوا و سوخت موجود در کناره‌های محفظه احتراق فرصت اشتعال نمی‌یابند و به‌صورت نسوخته از محفظه احتراق خارج می‌شوند که باعث افزایش آلایندگی در موتورهای احتراق داخلی در دوره گرم‌شدن موتور می‌شود. در تحقیق انجام‌شده با بهره‌گیری از نرم‌افزار متلب R۲۰۱۸b و استفاده از روش‌های حل عددی، بر پایه اطلاعات موتور XU۷ کدی نوشته شده است تا اثر دمای دیواره بر روی خاموشی شعله را به‌دست آورد. نتایج نشان داد که با افزایش دمای دیواره سیلندر فاصله خاموشی شعله طی دوره گرم‌شدن موتور، به‌ازای دو حالت پکلت ثابت و متغیر با فشار، به‌ترتیب ۴۶ و ۲۲%، نسبت به لحظه ابتدایی عملکرد موتور کاهش می‌یابد. همچنین نتایج حاکی از آن بود که فاصله خاموشی برحسب زمان حاکی از رفتار لگاریتمی نزولی بود که این موضوع به نوعی معکوس رفتار دمایی دیواره‌های محفظه احتراق طی دوره گرم‌شدن موتور است که یک رفتار لگاریتمی صعودی است.fa_IR
dc.format.extent861
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectموتور احتراق داخلیfa_IR
dc.subjectخاموشی شعلهfa_IR
dc.subjectهیدروکربن نسوختهfa_IR
dc.subjectانتقال حرارت گذراfa_IR
dc.subjectدوره گرم‌شدن موتورfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر دمای دیواره بر فاصله خاموشی شعله طی دوره گرم‌شدن یک موتور احتراق داخلی اشتعال جرقه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه قوای محرکه خودرو، دانشکده مهندسی خودرو، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue6
dc.citation.spage1647
dc.citation.epage1660


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد