نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبرهان پناه, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorدهقانی‌فیروز آبادی, روح الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:50:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:50:48Z
dc.date.available1399-08-22T04:50:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:50:48Z
dc.date.issued2019-10-01en_US
dc.date.issued1398-07-09fa_IR
dc.identifier.citationبرهان پناه, محمدرضا, دهقانی‌فیروز آبادی, روح اله. (1398). توسعه مدل آیروالاستیک هواپیمای کامل برای بررسی اثر انعطاف‌پذیری بر ضرایب دینامیک پروازی آن. مهندسی مکانیک مدرس, 19(10), 2511-2521.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-28593-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523567
dc.description.abstractdiv style=text-align: justify;span style=font-size:12px;span style=font-family:iransharp;span dir=RTLهواپیماهای بدون سرنشین که اغلب سبک و انعطاف‌پذیرند از جمله وسایل پرنده پرکاربرد در سال‌های اخیر هستند که بسیار مورد توجه طراحان حوزه هوافضا قرار گرفته‌اند. نکته مهم در مورد طراحی این پرنده‌ها تاثیر متقابل تغییر شکل‌های سازه و بارهای آیرودینامیکی است یعنی انعطاف‌پذیر بودن پرنده سبب می‌شود حین اعمال بارهای آیرودینامیکی تغییر شکل‌هایی در پرنده ایجاد شود که سبب تغییر در ضرایب و مشتقات آیرودینامیکی آن خواهد شد. در پژوهش حاضر اثر انعطاف‌پذیری سازه بر مشتقات آیرودینامیکی استاتیکی و دینامیکی و به ویژه پایداری عرضی پرنده، مورد مطالعه قرار گرفته و مدلی برای محاسبه سریع این ضرایب معرفی شده است. این مدل براساس روش آیرودینامیک سریع و تیر الاستیک است و برای پرنده کامل و نامقید ارائه شده است. تحلیل سازه با روش مودال و با استفاده از شکل مودهای تیر (با روش اجزا محدود) و محاسبات آیرودینامیکی با روش پنل سه‌بعدی (ترکیب چمشه و دابلت) انجام شده و معادلات آیروالاستیک پرنده کامل به‌صورت همگیر و برحسب عملگرهای ماتریسی توسعه داده شده است. در انتها پس از صحت‌سنجی‌های انجام‌شده، برای یک هواپیمای بدون سرنشین، تاثیر انعطاف‌پذیری بر مشتقات در دو حالتnbsp;مطالعه شده است. در یک حالت ضریب بار لیفت تغییر کرده و پس از تریم کردن پرنده، مشتقات مختلف محاسبه شده است. در حالت دیگر، با تغییر طول بال، مشتقات پرنده به ازای مقادیر مختلف نسبت منظری محاسبه شده است. نتایج نشان می‌دهد که انعطاف‌پذیری پرنده مورد مطالعه می‌تواند تا چند ده برابر حالت صلب، افزایش در برخی مشتقات عرضی پرنده ایجاد کند./span/span/span/divfa_IR
dc.format.extent1567
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآیروالاستیسیتهfa_IR
dc.subjectپایداریfa_IR
dc.subjectپرنده بدون سرنشین بلند پروازfa_IR
dc.subjectمشتقات آیرودینامیکیfa_IR
dc.subjectپرنده انعطاف‌پذیرfa_IR
dc.titleتوسعه مدل آیروالاستیک هواپیمای کامل برای بررسی اثر انعطاف‌پذیری بر ضرایب دینامیک پروازی آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue10
dc.citation.spage2511
dc.citation.epage2521


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد