نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمذهب جعفری, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorحاج نایب, علیfa_IR
dc.contributor.authorمعصومی, غلامحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:49:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:49:50Z
dc.date.available1399-08-22T04:49:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:49:50Z
dc.date.issued2015-05-01en_US
dc.date.issued1394-02-11fa_IR
dc.identifier.citationمذهب جعفری, محمد حسن, حاج نایب, علی, معصومی, غلامحسین. (1394). ‏ بررسی علل ارتعاشات فن های هوایی و ارایه راهکار برای کاهش ارتعاشات. مهندسی مکانیک مدرس, 15(3), 181-188.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-4964-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523504
dc.description.abstractفن ها کاربردهای وسیعی در صنایع مختلف دارند. عدم وجود ارتعاش در فن‌ها، موجب کاهش هزینه های تعمیرات و نیز کاهش مصرف انرژی این ماشین‌آلات می‌شود.‌ ارتعاشات در دراز مدت می‌تواند به شکل خرابی‌هایی در موتور فن و خستگی در ساز ه پدیدار گردد.‌ از این رو بررسی علل ارتعاشی و یافتن راه حل هایی برای کاهش آن، از اهمیت ویژه‌ای در افزایش طول عمر و راندمان فن‌ها، برخوردار است. در این پژوهش به بررسی علل ارتعاش یکی از فن های هوایی پتروشیمی بوعلی سینا واقع در بندر ماهشهر پرداخته شده است. در ابتدا با استفاده از آنالیز تغییر شکل حین کارکرد مهمترین فرکانس هایی که باعث افزایش ارتعاش شده اند را شناسایی و سپس با استفاده از آزمون مودال حین کارکرد فرکانس طبیعی های سازه، استخراج شده اند. در ادامه مدل اجزاء محدود فن ایجاد شده است. با استفاده از تحلیل های انجام شده، این نتیجه حاصل شد که نزدیکی فرکانس گذر پره با یکی از فرکانس های طبیعی، مهمترین عامل ارتعاشات بالا در سازه می باشد. این مشکل با افزایش تعداد پره ها قابل حل می باشد. دومین عامل ارتعاشات بالا نزدیکی دور کاری الکتروموتور به فرکانس طبیعی تکیه گاه الکتروموتور می باشد که می توان با افزایش سختی، فرکانس طبیعی این تکیه گاه را افزایش داده از دور کاری الکتروموتور به اندازه کافی دور کرد.fa_IR
dc.format.extent632
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectفرکانس طبیعیfa_IR
dc.subjectتغییر شکل حین کارکردfa_IR
dc.subjectآنالیز مودال حین کارکردfa_IR
dc.subjectاجزا محدودfa_IR
dc.title‏ بررسی علل ارتعاشات فن های هوایی و ارایه راهکار برای کاهش ارتعاشاتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تعمیرات مکانیک/ پتروشیمی بوعلی سیناfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار/دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس/پتروشیمی بوعلی سیناfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage181
dc.citation.epage188


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد