نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخاکساری, حبیب اللهfa_IR
dc.contributor.authorخشنود, عبدالمجیدfa_IR
dc.contributor.authorروشنی یان, جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:49:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:49:46Z
dc.date.available1399-08-22T04:49:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:49:46Z
dc.date.issued2015-05-01en_US
dc.date.issued1394-02-11fa_IR
dc.identifier.citationخاکساری, حبیب الله, خشنود, عبدالمجید, روشنی یان, جعفر. (1394). کاهش نویز فعال در یک چرخ عکس العملی با استفاده همزمان از شناسایی سیستم دینامیکی و موجک روی خط. مهندسی مکانیک مدرس, 15(3), 146-152.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-6220-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523500
dc.description.abstractچرخ‌های عکس‌العملی از جمله وسایل تبادل ممنتم زاویه‌ای هستند، که در پایدارسازی وضعیت ماهواره و مانورهای وضعیت آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. کنترل وضعیت ماهواره از مسائل مهم می‌باشد اما به دلیل نویز و اغتشاشات، سیگنال خروجی چرخ عکس‌العملی دچار نویز می‌شود که از جمله این اغتشاشات می‌توان به نابالانسی چرخ‌ها اشاره کرد. تاکنون روش‌های مختلفی برای حذف این نویز ارائه شده است. ابزارهای توانمند پردازش سیگنال از جمله موجک‌ها تاکنون در تحلیل خارج خط سیگنال‌های نویزی مشابه کاربرد بسیار زیادی داشته‌اند. اما اینکه بتوان این ابزارها را به طور روی خط در فرآیند کنترل حلقه بسته وارد نمود تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. مشکل عمده این موضوع به حجم بالای پردازش و تأخیر ایجاد شده برمی‌گردد. این نویز را می‌توان با طراحی یک بانک فیلتر موجک شناسایی و با آستانه گذاری ضرایب موجک حاصل از تجزیه سیگنال نویزی حذف نمود. اما به دلیل وجود تأخیر در بانک فیلتر که گریز ناپذیر است سیستم دچار ناپایداری می‌شود. از این رو، در این مقاله با یک رویکرد پیش‌بینی از الگوریتم اسمیت استفاده شده است تا بتوان تأخیر ایجاد شده از فرآیند حذف نویز را به خارج از حلقه کنترل انتقال داده و سیستم را پایدار و خروجی را تا حد بسیار زیادی به حالت سیستم بدون نویز نزدیک نمود. دقت این الگوریتم نیازمند داشتن تخمینی از دینامیک سیستم و آگاهی از میزان تأخیر سیستم است. با توجه به استفاده از فیلترهای پاسخ محدود تأخیر به طور کامل قابل محاسبه است.fa_IR
dc.format.extent484
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectچرخ عکس‌العملیfa_IR
dc.subjectحذف نویزfa_IR
dc.subjectپیش بین اسمیتfa_IR
dc.subjectجبران تأخیرfa_IR
dc.subjectشناسایی سیستمfa_IR
dc.subjectموجک روی خطfa_IR
dc.titleکاهش نویز فعال در یک چرخ عکس العملی با استفاده همزمان از شناسایی سیستم دینامیکی و موجک روی خطfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue3
dc.citation.spage146
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد