| dc.contributor.author | باباالهی, مجتبی | fa_IR |
| dc.contributor.author | صیادی, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T04:49:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T04:49:17Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T04:49:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T04:49:17Z | |
| dc.date.issued | 2015-04-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | باباالهی, مجتبی, صیادی, حسین. (1394). ارائه مدل دیفرانسیلی پلیتروپیک به منظور ارزیابی عملکرد موتور استرلینگ با در نظر گرفتن مدلهای مختلف انتقال حرارت در بازیاب. مهندسی مکانیک مدرس, 15(2), 187-197. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-3846-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523469 | |
| dc.description.abstract | یک مدل حرارتی دیفرانسیلی بمنظور شبیه سازی عملکرد حرارتی موتور استرلینگ ارائه گردیده است. در این مدل با ارزیابی واقعی تر عملکرد موتور، فرایند انبساط و تراکم پلیتروپیک جایگزین مدلهای هم دما و آدیاباتیک پژوهشهای پیشین شده و علاوه بر این اثر افتهای مختلف موجود در موتور واقعی به منظور تصحیح مدل وارد مدل پلی-تروپیک توسعه داده شده گردیده است. برای این منظور اثر غیر ایدهآل بودن بازیاب حرارتی در نظر گرفته شده و میزان حرارت بازیابی شده توسط بازیاب، تصحیح گردیده و غیر ایدهآل بودن گرمکن و خنککن مورد ارزیابی قرار گرفته است. سپس فشار در محفظههای موتور تصحیح گردیده و به منظور ارزیابی صحیح از کار تراکمی و انبساطی از روش تحلیل ترمودینامیک سرعت محدود استفاده شده است. در نهایت اثر انتقال حرارت به واسطه هدایت طولی در بازیاب، نشت جریان بین سیلندر و پیستون و اتلاف حرارتی پیستون (اثر شاتل) بین محفظه گرم و سرد، به مدل مورد نظر اعمال گردیده و مدل توسعه داده شده روی یک موتور استرلینگ نمونه موسوم به موتور GPU-3 بکار گرفته شده و دقت مدل دیفراسیلی بدستآمده با استفاده از نتایج آزمایشگاهی موجود، صحهگذاری شده و با مدلهای حرارتی قبلی مقایسه گردیده است. با توجه به تاثیر بسیار زیاد عملکرد بازیاب روی کارکرد موتور استرلینگ و توجه به وجود مدلهای حرارتی مختلف برای بازیاب، این مدلهای حرارتی مربوط به بازیاب در مدل پلی تروپیک آزمایش گردیده و از طریق مقایسه با نتایج آزمایشگاهی دقیقترین مدل حرارتی برای بازیاب معرفی گردیده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 462 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | موتور استرلینگ | fa_IR |
| dc.subject | مدل پلیتروپیک | fa_IR |
| dc.subject | مدل حرارتی دیفرانسیلی | fa_IR |
| dc.subject | ترمودینامیک سرعت محدود | fa_IR |
| dc.subject | بازیاب | fa_IR |
| dc.title | ارائه مدل دیفرانسیلی پلیتروپیک به منظور ارزیابی عملکرد موتور استرلینگ با در نظر گرفتن مدلهای مختلف انتقال حرارت در بازیاب | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده مهندسی مکانیک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 187 | |
| dc.citation.epage | 197 | |