نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorباباالهی, مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorصیادی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:49:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:49:17Z
dc.date.available1399-08-22T04:49:16Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:49:17Z
dc.date.issued2015-04-01en_US
dc.date.issued1394-01-12fa_IR
dc.identifier.citationباباالهی, مجتبی, صیادی, حسین. (1394). ارائه مدل دیفرانسیلی پلی‌تروپیک به منظور ارزیابی عملکرد موتور استرلینگ با در نظر گرفتن مدل‌های مختلف انتقال حرارت در بازیاب. مهندسی مکانیک مدرس, 15(2), 187-197.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3846-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523469
dc.description.abstractیک مدل حرارتی دیفرانسیلی بمنظور شبیه سازی عملکرد حرارتی موتور استرلینگ ارائه گردیده است. در این مدل با ارزیابی واقعی تر عملکرد موتور، فرایند انبساط و تراکم پلی‌تروپیک جایگزین مدلهای هم دما و آدیاباتیک پژوهشهای پیشین شده و علاوه بر این اثر افت‌های مختلف موجود در موتور واقعی به منظور تصحیح مدل وارد مدل پلی-تروپیک توسعه داده شده گردیده است. برای این منظور اثر غیر ایده‌آل بودن بازیاب حرارتی در نظر گرفته شده و میزان حرارت بازیابی شده توسط بازیاب، تصحیح گردیده و غیر ایده‌آل بودن گرمکن و خنک‌کن مورد ارزیابی قرار گرفته است. سپس فشار در محفظه‌های موتور تصحیح گردیده و به منظور ارزیابی صحیح از کار تراکمی و انبساطی از روش تحلیل ترمودینامیک سرعت محدود استفاده شده است. در نهایت اثر انتقال حرارت به واسطه هدایت طولی در بازیاب، نشت جریان بین سیلندر و پیستون و اتلاف حرارتی پیستون (اثر شاتل) بین محفظه گرم و سرد، به مدل مورد نظر اعمال گردیده و مدل توسعه داده شده روی یک موتور استرلینگ نمونه موسوم به موتور GPU-3 بکار گرفته شده و دقت مدل دیفراسیلی بدست‌آمده با استفاده از نتایج آزمایشگاهی موجود، صحه‌گذاری شده و با مدلهای حرارتی قبلی مقایسه گردیده است. با توجه به تاثیر بسیار زیاد عملکرد بازیاب روی کارکرد موتور استرلینگ و توجه به وجود مدلهای حرارتی مختلف برای بازیاب، این مدلهای حرارتی مربوط به بازیاب در مدل پلی تروپیک آزمایش گردیده و از طریق مقایسه با نتایج آزمایشگاهی دقیقترین مدل حرارتی برای بازیاب معرفی گردیده است.fa_IR
dc.format.extent462
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectموتور استرلینگfa_IR
dc.subjectمدل پلی‌تروپیکfa_IR
dc.subjectمدل حرارتی دیفرانسیلیfa_IR
dc.subjectترمودینامیک سرعت محدودfa_IR
dc.subjectبازیابfa_IR
dc.titleارائه مدل دیفرانسیلی پلی‌تروپیک به منظور ارزیابی عملکرد موتور استرلینگ با در نظر گرفتن مدل‌های مختلف انتقال حرارت در بازیابfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مهندسی مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مهندسی مکانیکfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage187
dc.citation.epage197


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد