نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مختارfa_IR
dc.contributor.authorریاسی, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:44:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:44:32Z
dc.date.available1399-08-22T04:44:31Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:44:32Z
dc.date.issued2017-01-01en_US
dc.date.issued1395-10-12fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مختار, ریاسی, علیرضا. (1395). طراحی و بهینه‌سازی توربین با هد بسیار کم(VLH) با روش"CST". مهندسی مکانیک مدرس, 16(11), 339-348.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-5379-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523183
dc.description.abstractامروزه استفاده از از انرژی برق- آبی در جهان به عنوان یک منبع انرژی تجدیدپذیر بطور چشم‌گیری گسترش یافته است. یکی از روش‌های استحصال این انرژی استفاده از توربین‌های محوری با هد خیلی کم در رودخانه‌ها می‌باشد. در این تحقیق، طراحی و بهینه‌سازی یک توربین آبی محوری با هد خیلی کم ( 2.9 متر) انجام شده است. گام اول در بهینه‌سازی توربین، تولید هندسه اولیه مناسب می‌باشد. برای این منظور از روش طراحی یک بعدی مبتنی بر قانون اویلر استفاده شده است. پیشرفت الگوریتم‌های محاسباتی در طراحی و تخمین عملکرد توربین‌های آبی نقش بسزایی داشته است. در این تحقیق شبکه توسط قسمت مش نرم افزار انسیس ایجاد و سپس میدان سیال با حل سه بعدی معادلات ناویر- استوکس در سی. اف. ایکس برای رانر شبیه‌سازی شده است. بهینه‌سازی این هندسه با بهینه‌ کردن نسبت ضریب برا به پسا برای مقاطع مختلف پره به دست می‌آید. از روش سی. اس. تی جهت پارامترسازی و از نرم افزار ایکس-فویل برای استخراج مشخصه‌های جریانی ایرفویل استقاده شده است. سپس ضرایب ایرفویل با کمینه کردن نسبت پسا به برا توسط الگوریتم اف. مین. سرچ نرم افزار متلب اصلاح شده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که راندمان در نقطه کاری در هندسه بهینه شده حدود 2.4 درصد افزایش یافته است.fa_IR
dc.format.extent551
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتوربینfa_IR
dc.subjectهد بسیار کمfa_IR
dc.subjectایرفویلfa_IR
dc.subjectبهینه سازیfa_IR
dc.subjectسی- اس- تیfa_IR
dc.titleطراحی و بهینه‌سازی توربین با هد بسیار کم(VLH) با روش"CST"fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue11
dc.citation.spage339
dc.citation.epage348


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد