نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپرهیزکار, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorلکزیان, الیاسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:44:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:44:11Z
dc.date.available1399-08-22T04:44:10Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:44:11Z
dc.date.issued2017-01-01en_US
dc.date.issued1395-10-12fa_IR
dc.identifier.citationپرهیزکار, حمید, ابراهیمی, اصغر, لکزیان, الیاس. (1395). استفاده از یک حلگر دی‌اس‌ام‌سی به منظور بررسی اثرات صفحات/دیواره‌های پیش‌گرم در میکروتراستر. مهندسی مکانیک مدرس, 16(11), 123-134.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-4474-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523161
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر یک حلگر دی‌اس‌ام‌سی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اثرات افزایش دمای دیواره‌ها و جایگذاری صفحات پیش‌گرم را بر پارامترهای عملکردی سیستم‎‌های میکروپیشرانش مورد بررسی قرار دهد. حلگر با استفاده از عدد نادسن موضعی که بر مبنای گرادیان تغییرات خواص سیال است، رژیم جریان پیوسته و رقیق را مجزا می‌نماید. شرایط مرزی ورودی و خروجی بر اساس روش مشخصه‌ها تعیین می‌شود. به منظور تضمین دقت شبیه‌سازی‌، ابعاد سلول‌ها، تعداد ذرات در هر سلول و مطالعه شبکه انجام می‌گیرد. سه سیستم میکروپیشرانش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در هر سه نوع، سیستم، شامل یک کانال و یک نازل همگرا-واگرا است. سیستم اول یک میکروپیشرانش گاز سرد، سیستم دوم یک میکروپیشرانش با دیواره‌های کانال پیش‌گرم و سیستم سوم یک میکروپیشرانش حاوی صفحات پیش‌گرم در داخل کانال است. سیستم اول به عنوان حالت مرجع درنظر گرفته می‌شود و دوسیستم دیگر با آن مقایسه می‌شوند. در میکروتراستر دوم، افزایش دمای دیواره‌ها باعث افزایش سرعت جریان خروجی و ضربه مخصوص می‌شود. در سیستم سوم صفحات پیش‌گرم منجر به افزایش دمای جریان پایین دست شده و ضربه مخصوص نیز افزایش می‌یابد. مقدار تراست برای سیستم سوم به دلیل کاهش قابل ملاحظه دبی جرمی کاهش می‌یابد در حالیکه دبی جرمی میکروپیشرانش نوع دوم نسبت به نوع سوم کمتر کاهش پیدا می‌کند و تراست آن در مقایسه با سیستم اول و سوم افزایش می‌یابد. بنابراین میکروپیشرانش دوم پارامترهای عملکردی بالاتری نسبت به بقیه دارد. همچنین مشاهده می‌شود که افزایش دمای دیواره‌ها در تراستر نوع دوم باعث کاهش حساسیت نیروی پیشران و ضربه مخصوص به افزایش دما می‌شود.fa_IR
dc.format.extent716
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectحلگر دی‌اس‌ام‌سیfa_IR
dc.subjectافزایش دمای دیواره‌ها و صفحات پیش‌گرمfa_IR
dc.subjectعدد نادسن موضعیfa_IR
dc.subjectتراست و ضربه مخصوص میکروتراسترfa_IR
dc.subjectحساسیت‌سنجیfa_IR
dc.titleاستفاده از یک حلگر دی‌اس‌ام‌سی به منظور بررسی اثرات صفحات/دیواره‌های پیش‌گرم در میکروتراسترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه مالک اشتر مجتمع دانشگاهی هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر ، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر، تهرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue11
dc.citation.spage123
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد