نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگلمحمدی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorمیرزایی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنجاری, بهروزfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:43:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:43:40Z
dc.date.available1399-08-22T04:43:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:43:40Z
dc.date.issued2015-11-01en_US
dc.date.issued1394-08-10fa_IR
dc.identifier.citationگلمحمدی, محمدحسین, میرزایی, مهدی, نجاری, بهروز. (1394). طراحی سیستم کنترل ترمز ضد قفل سازگار با شرایط مختلف جاده‌ای برای کامیونها. مهندسی مکانیک مدرس, 15(9), 371-380.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7440-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523131
dc.description.abstractسیستم ترمز ضد قفل خودرو با کنترل فشار ترمزی و تنظیم لغزش طولی چرخ‌ها در مقدار بهینه، مانع قفل شدن چرخ‌ها در طول ترمزگیری‌های شدید شده و در نتیجه فاصله‌ی توقف خودرو را به حداقل مقدار خود می‌رساند. در این مقاله، یک کنترل‌کننده‌ی جدید بصورت دولایه برای سیستم ترمز ضد قفل خودروهای سنگین با بیش از دو محور ارائه شده است که سازگار با شرایط مختلف جاده‌ای می‌باشد. در لایه بالایی، یک کنترل‌کننده‌ی فازی طراحی می‌شود که مقدار لغزش طولی بهینه هر چرخ را که به ازای آن بیشترین نیروی ترمزی چرخ در هر لحظه حاصل می‌شود برحسب شرایط مختلف جاده و نیز بار قائم تایر محاسبه می‌نماید. در لایه پایین نیز یک کنترل کننده‌ی غیرخطی با استفاده از یک رویکرد بهینه‌ی پیش‌بین به شکل تحلیلی طراحی می‌شود که با ردیابی مقدار بهینه‌ی لغزش طولی هر چرخ که توسط کنترل‌کننده فازی تعیین می‌شود، گشتاور ترمزی مطلوب را به چرخ‌ها اعمال می‌کند. به منظور کاهش خطای ردیابی ناشی از نامعینی‌های سیستم، تکنیک فیدبک انتگرال در طراحی کنترل کننده‌ی پیش‌بین نیز استفاده شده است. برای این‌که عملکرد سیستم کنترلی طراحی شده در یک شرایط واقعی‌تر تست گردد، شبیه‌سازی‌ها در نرم‌افزار دینامیک خودروهای سنگین (تراک سیم) به عنوان مدل کامل‌تری از خودرو در ترکیب با متلب- سیمولینک انجام شده است. نتایج تحلیل‌ها و شبیه‌سازی‌ها نشان از عملکرد مناسب سیستم کنترلی پیش‌بین‌-فازی در کنترل گشتاور ترمزی چرخهای کامیون با تغییر شرایط جاده‌ای از نظر زمان و مسافت توقف می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent870
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectسیستم ترمز ضد قفلfa_IR
dc.subjectکنترل کننده‌ی غیرخطیfa_IR
dc.subjectپیش بینیfa_IR
dc.subjectخودروهای سنگینfa_IR
dc.subjectکنترل کننده ی فازیfa_IR
dc.titleطراحی سیستم کنترل ترمز ضد قفل سازگار با شرایط مختلف جاده‌ای برای کامیونهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی سهندfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه صنعتی سهند تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی سهندfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue9
dc.citation.spage371
dc.citation.epage380


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد