نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمشهدی, بهروزfa_IR
dc.contributor.authorسلامی پور, پارساfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:43:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:43:35Z
dc.date.available1399-08-22T04:43:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:43:35Z
dc.date.issued2015-11-01en_US
dc.date.issued1394-08-10fa_IR
dc.identifier.citationمشهدی, بهروز, سلامی پور, پارسا. (1394). به کارگیری سیستم کَستر فعال به منظور بهبود فرمان‌پذیری خودرو. مهندسی مکانیک مدرس, 15(9), 322-332.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7028-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523126
dc.description.abstractدر این مقاله به بررسی تاثیر تغییرات زاویه کستر روی دینامیک حرکت جانبی خودرو پرداخته شده است. بدین منظور از یک مدل جامع غیرخطی خودرو استفاده شده است. همچنین بعلت نقش اساسی سیستم فرمان در دینامیک حرکت خودرو ، معادلات دینامیکی این سیستم که از روش دینامیک پیشرفته کین حاصل شده‌اند، بیان گردیده، و همراه با سایر معادلات حرکت خودرو، در مجموع یک مدل جامع و غیر خطی 9 درجه آزادی، شامل مدل تایر فرمول جادویی ، برای انجام شبیه سازی ها در اختیار می‌گذارد. در گام بعد با اجرای شبیه‌سازی‌های متعدد تاثیر تغییر زاویه کستر بر روی پاسخ حالت پایدار خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس اطلاعات بدست آمده از چنین تحلیلی یک کنترلر فازی برای کنترل زاویه کستر طراحی شده است. کنترلر بر مبنای خطای سرعت زاویه ای چرخشی خودرو و شتاب جانبی آن، مقدار زاویه کستر (و به تبع‌ آن دنباله مکانیکی ) مورد نیاز را برای پایدار سازی وضعیت حرکت خودرو در اختیار قرار می‌دهد. مقادیر مطلوب حرکتی بر مبنای مقادیر پایدار متغیرهای وضعیت، برای مدل خودروی دو-چرخ حاصل شده‌اند و مقدار زاویه کستر کنترلی نیز در بازه‌ای معقول و متداول محدود گشته‌است. همچنین عملکرد کنترلر کستر طراحی شده، با اجرای شبیه سازی مانورهای بحرانی و سنگین مورد آزمایش، و با خودروی بدون کنترلر مورد مقایسه قرار گرفته است. نتایج شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهند که کنترلر زاویه کستر قابلیت بالایی در بهبود و پایدارسازی وضعیت‌های بحرانی خودرو دارد و بخوبی مقادیر مطلوب حرکتی را دنبال می‌کند.fa_IR
dc.format.extent979
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subject" دینامیک خودرو "fa_IR
dc.subject"سیستم فرمان"fa_IR
dc.subject"زاویه کستر"fa_IR
dc.subject"کستر متغیر"fa_IR
dc.subject" کنترل فازی"fa_IR
dc.titleبه کارگیری سیستم کَستر فعال به منظور بهبود فرمان‌پذیری خودروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی - دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی خودرو/ دانشگاه علم و صنعت ایرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue9
dc.citation.spage322
dc.citation.epage332


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد