نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتوفیق, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorمحجوب, محمدfa_IR
dc.contributor.authorآیتی, سید موسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:43:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:43:25Z
dc.date.available1399-08-22T04:43:25Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:43:25Z
dc.date.issued2015-11-01en_US
dc.date.issued1394-08-10fa_IR
dc.identifier.citationتوفیق, محمدعلی, محجوب, محمد, آیتی, سید موسی. (1394). کنترل به روش خطی سازی پسخوراند و بک استپینگ برای یک عمودپرواز پنج- ملخه با ساختار جدید. مهندسی مکانیک مدرس, 15(9), 247-254.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-4207-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/523117
dc.description.abstractدر این مقاله یک عمودپرواز بدون سرنشین با پیکربندی جدید بطور کامل مدلسازی و دو سیستم کنترل غیرخطی با هدف تعقیب مسیر، برای آن طراحی و مقایسه شده است. امروزه کوادروتورها به دلیل ساختار مکانیکی ساده و قابلیت مانوردهی بالا، یکی از پراستفاده‌ترین پرنده‌های بدون سرنشین هستند ولی به دلیل ظرفیت حمل بار پایین، در برخی کاربردهای عملیاتی با محدودیت مواجه می‌باشند. در مدل پیشنهادی که دارای نوآوری بوده با اضافه شدن یک ملخ به مرکز کوادروتور، ظرفیت حمل بار آن بهبود یافته است. مدلسازی دینامیکی پرنده به روش نیوتن- اویلر انجام شده و معادلات بدست آمده غیرخطی، زیرتحریک ، جفت شده و به شدت ناپایدار می‌باشند، لذا برای حرکت پرنده بطور دلخواه، بایستی سیستم کنترلی مناسب طراحی گردد. دو نوع کنترل‌کننده برای پرنده ارائه شده است، یکی به روش خطی‌سازی پسخوراند ورودی- خروجی که شامل مشتق‌گیری مرتبه بالای خروجی بوده و نسبت به دینامیک‌های مدل نشده و نویز حسگرها حساس می‌باشد و دیگری به روش بک‌استپینگ و با استفاده از رویکرد کنترل آبشاری که برای ویژگی زیرتحریک بودن پرنده مناسب بوده و دارای حجم محاسبات پایینی می‌‌باشد. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که سیستم کنترلی طراحی‌شده به روش بک‌استپینگ عملکرد مطلوبی در پایدارسازی پرنده و تعقیب مسیر مرجع داشته و در برابر دینامیک‌های مدل‌نشده و اغتشاش مقاوم می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent975
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectعمودپرواز پنج ملخهfa_IR
dc.subjectکوادروتور بهبودیافتهfa_IR
dc.subjectکنترل بک استپینگfa_IR
dc.subjectخطی‌سازی پسخوراند ورودی خروجیfa_IR
dc.titleکنترل به روش خطی سازی پسخوراند و بک استپینگ برای یک عمودپرواز پنج- ملخه با ساختار جدیدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue9
dc.citation.spage247
dc.citation.epage254


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد