نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرزان, هادیfa_IR
dc.contributor.authorجعفریان, محمدfa_IR
dc.contributor.authorعامری, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:41:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:41:12Z
dc.date.available1399-08-22T04:41:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:41:12Z
dc.date.issued2020-05-01en_US
dc.date.issued1399-02-12fa_IR
dc.identifier.citationفرزان, هادی, جعفریان, محمد, عامری, مهران. (1399). مطالعه تجربی و تحلیلی اثر دبی جریان بر رفتار دینامیکی و راندمان کلکتور آسفالت در شرایط عملیاتی واقعی. مهندسی مکانیک مدرس, 20(5), 1271-1282.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-33507-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522974
dc.description.abstractدمای آسفالت در اثر تابش خورشید افزایش می‌یابد و در طول روز اختلاف قابل ملاحظه‌ای بین دمای هوای محیط پیرامون و دمای آسفالت شکل می‌گیرد و این اختلاف دما پتانسیل مناسبی برای گرم‌کردن سیال عامل مانند آب فراهم می‌کند. کلکتورهای آسفالت در کنار ساختار بسیار ساده، امکان استفاده از این پتانسیل را فراهم کرده‌اند. مطالعه تجربی و تحلیلی حاضر پاسخ دینامیکی و راندمان کلکتور آسفالت را در شرایط عملیاتی در شهرستان بم، کرمان مورد مطالعه قرار داده است. در مطالعه حاضر با طراحی و ساخت یک کلکتور آسفالت با مساحت m۲۱/۲ و پایش پارامترهای موثر مانند شدت تابش و درجه حرارت ورودی و خروجی از کلکتور به مدت ۶ساعت از روز عملکرد این دسته از کلکتورها بررسی شده است. مطالعه اخیر نشان می‌دهد که با افزایش دبی جریان ورودی به کلکتور به میزان دو برابر، راندمان کلکتور به مقدار متوسط ۲۵% افزایش می‌یابد در حالی که اختلاف دماهای ورودی و خروجی رو به کاهش می‌گذارد. از طرفی با بهره‌گیری از نتایج تجربی در رویکرد تحلیلی راندمان حرارتی برای سایر دبی‌ها در محدوده رژیم جریان آرام پیش‌بینی شده است. نتایج به دست آمده از رویکرد تحلیلی با دقت مناسبی با نتایج آزمایشگاهی مطابقت دارد. استفاده از روش تحلیلی راهکاری مناسب برای تخمین کارآیی کلکتور در مواقعی که نتایج تجربی در دسترس نیست، در اختیار می‌گذارد. fa_IR
dc.format.extent2063
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectکلکتور آسفالتfa_IR
dc.subjectدبی جریانfa_IR
dc.subjectراندمان حرارتیfa_IR
dc.subjectانرژی خورشیدیfa_IR
dc.titleمطالعه تجربی و تحلیلی اثر دبی جریان بر رفتار دینامیکی و راندمان کلکتور آسفالت در شرایط عملیاتی واقعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، مجتمع آموزش عالی بم، بم، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، مجتمع آموزش عالی بم، بم، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1271
dc.citation.epage1282


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد