نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشرفی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorمختاری, داودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:41:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:41:08Z
dc.date.available1399-08-22T04:41:08Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:41:08Z
dc.date.issued2020-05-01en_US
dc.date.issued1399-02-12fa_IR
dc.identifier.citationشرفی, احمد, مختاری, داود. (1399). بررسی تجربی اثر حضور مانع و هندسه آن در میکرونازل همگرا- واگرا روی بردار پیشران و جت خروجی. مهندسی مکانیک مدرس, 20(5), 1211-1221.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-34005-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522969
dc.description.abstractدر این تحقیق اثر چند نوع مانع غیرمعمول با هندسه‌های مکعبی، کروی، استوانه‌ای و مخروطی شکل بر بردار پیشرانش یک میکرو نازل همگرا- واگرا به‌عنوان یک روش جدید در کنترل بردار پیشران به صورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور یک نازل همگرا- واگرا در ابعاد کوچک طراحی و ساخته شده است. این نازل به صورتی است که عدد ماخ اسمی خروجی آن در شرایط انبساط کامل، ۲ است. دیواره این نازل برای اندازه‌گیری تغییرات فشار، مجهز به سوراخ‌های فشار شده است. همچنین در دیواره نازل مجرایی برای اعمال یک مانع در درون نازل ایجاد شده است. از سنسورهای فشار برای اندازه‌گیری فشار و همچنین از سیستم سایه‌نگاری برای بررسی میدان جریان خروجی از نازل استفاده شده است. فشار کل محفظه آرامش در تمام آزمایش‌ها ثابت بوده و برابر ۵/۵بار است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می‌دهد که بیشترین مقدار انحراف، مربوط به مانع با هندسه مکعبی شکل است که برابر ۱/۲درجه است. همچنین در هندسه‌هایی که دارای گوشه‌های تیز هستند، شوک شکل گرفته قوی‌تر بوده و به دیواره مقابل برخورد می‌کند. در این تحقیق شوک شکل گرفته با مانع مکعبی و استوانه‌ای به دیواره مقابل برخورد کرده اما برای موانع کروی و مخروطی شکل، شوک از دهانه نازل خارج می‌شود. همچنین این نتایج نشان می‌دهند که نیروی محوری نازل کاهش بسیار جزیی داشته است.fa_IR
dc.format.extent1240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectمیکرونازل همگرا- واگراfa_IR
dc.subjectکنترل بردار پیشرانشfa_IR
dc.subjectمانع غیرمعمولfa_IR
dc.subjectآیرودینامیک تجربیfa_IR
dc.subjectجریان مافوق صوتfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر حضور مانع و هندسه آن در میکرونازل همگرا- واگرا روی بردار پیشران و جت خروجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده هوافضا، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1211
dc.citation.epage1221


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد