نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمس, شاهرخfa_IR
dc.contributor.authorرمضانی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorمولایی, احدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:41:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:41:05Z
dc.date.available1399-08-22T04:41:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:41:05Z
dc.date.issued2020-05-01en_US
dc.date.issued1399-02-12fa_IR
dc.identifier.citationشمس, شاهرخ, رمضانی, مرتضی, مولایی, احد. (1399). ارایه مدل آیرودینامیکی غیرخطی DMST به‌منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره انعطاف‌پذیر توربین باد اچ شکل. مهندسی مکانیک مدرس, 20(5), 1157-1169.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-33551-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522965
dc.description.abstractتحلیل آیرودینامیک توربین بادی محور عمودی از پیچیدگی بیشتری نسبت به توربین‌های محور افقی برخوردار است. در این پژوهش به منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره توربین باد محور عمودی اچ شکل از ترکیب مدل آیرودینامیک DMST که مربوط به توربین‌های محور عمودی است و مدل آیرودینامیک ناپایا وگنر و همچنین مدل واماندگی استاتیکی استفاده شده است. بر این اساس از مدل آیرودینامیکی DMST که مربوط به توربین بادی محور عمودی است، برای به دست‌آوردن دو پارامتر زاویه حمله و سرعت نسبی محلی استفاده شده‌است. از این دو پارامتر در ترکیب دو مدل آیرودینامیک وگنر و واماندگی استاتیکی که غیرخطی آیرودینامیکی را لحاظ می‌کنند، استفاده شده است و مدل جدید آیرودینامیک غیرخطی NFDMST ارایه شده است. مقطع پره به صورت یک و دو درجه آزادی به منظور تحلیل آیروالاستیسیته استاتیکی و دینامیکی مدل شده است. پره توربین باد محور عمودی در یک چرخش سرعت و زاویه حمله‌های متفاوتی را تجربه می‌کند و هدف از بررسی شناخت رفتار مقطع پره انعطاف‌پذیر، به دست آوردن سرعت ناپایداری در موقعیت‌های مختلف پره و مشاهده اثر غیرخطی‌های آیرودینامیک و سازه است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که با لحاظ‌کردن آیرودینامیک غیرخطی نتایج از دقت مناسب‌تری برخوردار است. همچنین با توجه به بررسی مدل یک و دو درجه آزادی نقطه طراحی به لحاظ آیروالاستیک در آزیموس ۹۰- درجه است که کمترین سرعت ناپایداری دینامیکی m/s۲/۴۵ است و تغییرات سرعت ناپایداری بالواره چرخان در یک دور چرخش حدود ۶% است.fa_IR
dc.format.extent1241
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآیروالاستیسیتهfa_IR
dc.subjectوگنرfa_IR
dc.subjectNFDMSTfa_IR
dc.subjectتوربین بادfa_IR
dc.subjectاچ شکلfa_IR
dc.titleارایه مدل آیرودینامیکی غیرخطی DMST به‌منظور بررسی رفتار آیروالاستیک مقطع پره انعطاف‌پذیر توربین باد اچ شکلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی هوافضا، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue5
dc.citation.spage1157
dc.citation.epage1169


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد