نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانصاری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاسماعیل پور, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:38:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:38:34Z
dc.date.available1399-08-22T04:38:33Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:38:34Z
dc.date.issued2018-08-01en_US
dc.date.issued1397-05-10fa_IR
dc.identifier.citationانصاری, محمدرضا, اسماعیل پور, مهدی. (1397). ترکیب مدل‌های حجم سیال و دوسیالی در مطالعه عددی جریان دوفازی روی سرریز پلکانی هوادهی شده. مهندسی مکانیک مدرس, 18(4), 241-252.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-16106-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522828
dc.description.abstractدر مقاله حاضر جریان دوفازی آب و هوا روی سرریز پلکانی در حالت دو بعدی، تراکم ناپذیر و ویسکوز شبیه‌سازی شده است. بدین منظور از یک مدل عددی جدید با توانایی‌های بالا استفاده شده است که ترکیبی از دو مدل پایه می‌باشد؛ مدل حجم سیال (VOF) که از یک الگوریتم تعقیب سطح مشترک برای مدلسازی جریان دوفازی استفاده می‌کند و مدل دو سیالی که بر اساس معادلات متوسط گیری شده مکانی و زمانی بوده و نمی‌تواند سطح مشترک را به خوبی بازسازی نماید. مدل حاضر کاستی‌های هر دو مدل را مرتقع و نتایج را با دقت بالا ارائه می‌دهد. مسئله اساسی در مدل ترکیبی، انتخاب یک معیار مناسب جهت تغییر وضعیت بین دو مدل پایه است. این معیار بر اساس تخمینی از پراکندگی موضعی سطح مشترک در هر سلول می‌باشد. روش تدوین شده عددی در کار حاضر برای مطالعه تاثیر هوادهی در سرریز پلکانی، حفره‌هایی را در لبه بالایی پله‌ها بکار گرفته و مکش هوا و تاثیر آن بر توزیع جریان را بررسی نموده است.. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد در قسمت ابتدایی پلکان میزان پراکندگی پایین بوده و مدل ترکیبی بیشتر از مدل VOF بهره می‏برد اما در پلکان‌های پایین که جریان پراکنده می‌شود مدل دوسیالی جایگزین می‌گردد. نتایج حاصل از مدل ترکیبی با ارائه کانتورهای کسر حجمی، فشار، سرعت و خطوط جریان با نتایج حاصل از مدل دوسیالی مقایسه شده است. مقایسه نتایج با یکدیگر نشان داده است که مدل ترکیبی نسبت به مدل پایه، با نتایج آزمایشگاهی انطباق بیشتری داشته و نتایج فیزیکی واقعی‌تری ارائه می‌دهد.fa_IR
dc.format.extent1400
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectهوادهی سرریز پلکانیfa_IR
dc.subjectجریان دوفازیfa_IR
dc.subjectمدل ترکیبیfa_IR
dc.subjectمدل دو سیالیfa_IR
dc.subjectمدل حجم سیال (VOF)fa_IR
dc.titleترکیب مدل‌های حجم سیال و دوسیالی در مطالعه عددی جریان دوفازی روی سرریز پلکانی هوادهی شدهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentگروه تبدیل انرژی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue4
dc.citation.spage241
dc.citation.epage252


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد