نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشجاعی, تقیfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorمعدولیت, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:38:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:38:08Z
dc.date.available1399-08-22T04:38:08Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:38:08Z
dc.date.issued2019-08-01en_US
dc.date.issued1398-05-10fa_IR
dc.identifier.citationشجاعی, تقی, محمدی, بیژن, معدولیت, رضا. (1398). تحلیل پس‌کمانش کامپوزیت‌های چندلایه دارای گشودگی به روش‌های تجربی، عددی و نوار محدود. مهندسی مکانیک مدرس, 19(8), 2067-2077.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-23361-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522802
dc.description.abstractطراحی بهینه چندلایه‌های حاوی گشودگی تحت فشار به‌منظور دست‌یابی به بیشترین مقاومت کمانشی در مقایسه با وزن سازه امری بسیار ضروری، خصوصاً در سازه‌های هوایی است. در این پژوهش رفتار کمانش و پس‌کمانش ورق چندلایه‌های کامپوزیتی با لایه‌چینی متعامد متقارن شامل گشودگی با قطرهای مختلف به‌صورت تجربی، نیمه‌تحلیلی و عددی بررسی شده است. برای بررسی نیمه-تحلیلی کمانش ورق کامپوزیتی دارای گشودگی داخلی، یک روش نیمه انرژی نوار محدود توسعه داده شده است. جهت بررسی عددی نیز از روش اجزاء محدود استفاده شده است. پارامترهای مادی لازم برای مدل‌سازی از آزمایشات استاندارد به دست آمده‌اند. نتایج حاصل از پژوهش جاری نشان می‌دهند که ابعاد گشودگی تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر میزان سفتی صفحه ندارد ولی میزان بار کمانش با افزایش اندازه گشودگی کاهش چشمگیری می‌یابد. همچنین با افزایش تعداد لایه‌ها هم میزان سفتی و هم میزان بار کمانش افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. در مقایسه بین دو پارامتر یاد شده، مشاهده می‌شود که تاثیر افزایش تعداد لایه‌ها در مقایسه با قطر سوراخ تاثیر بیشتری بر بار کمانش دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، مطابقت مناسبی بین نتایج رفتار کمانشی حاصل از روش‌های نیمه‌تحلیلی و اجزا محدود با نتایج تجربی وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent1102
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectروش نوار محدودfa_IR
dc.subjectپس‌کمانشfa_IR
dc.subjectگشودگی دایرویfa_IR
dc.titleتحلیل پس‌کمانش کامپوزیت‌های چندلایه دارای گشودگی به روش‌های تجربی، عددی و نوار محدودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهرانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue8
dc.citation.spage2067
dc.citation.epage2077


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد