نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمتی‌علایی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorشهروی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorصمدیان‌زکریا, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:37:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:37:40Z
dc.date.available1399-08-22T04:37:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:37:40Z
dc.date.issued2020-01-01en_US
dc.date.issued1398-10-11fa_IR
dc.identifier.citationرحمتی‌علایی, احمد, شهروی, مجید, صمدیان‌زکریا, مسعود. (1398). تحلیل اندرکنش هم‌زمان تلاطم گذرا سیال و دینامیک واگن ریلی مخزن‌دار با استفاده از مدل عددی کوپل‌شده CFD-MBD. مهندسی مکانیک مدرس, 20(2), 403-414.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-32041-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522767
dc.description.abstractدر این مقاله مدل عددی کوپل‌شده CFD-MBD برای ارزیابی دقیق رفتار واگن ریلی مخزن‌دار حامل سیال معرفی شده است. پاسخ ارتعاشاتی واگن براساس مدل دینامیکی چندجرمی (MBD) سه‌بعدی شامل اجزای بدنه، دو بوژی و چهار مجموعه چرخ و محور با ۱۹درجه آزادی به روش رانگ‌کوتا مرتبه چهار به دست آمده است. مدل تلاطم گذرا سیال داخل مخزن با استفاده از روش دینامیک سیال محاسباتی (CFD) ترکیب‌شده با تکنیک حجم سیال (VOF) به‌منظور حل معادلات ناویر- استوکس و ردیابی سطح آزاد سیال آنالیزشده است. راستی‌آزمایی نتایج عددی با استفاده از داده‌های آزمایشگاهی انجام شده است. سپس با توسعه فرآیند عددی کوپل‌کردن مدل‌های CFD و MBD، اندرکنش هم‌زمان تلاطم گذرا سیال و دینامیک واگن در نظر گرفته شده است. با مطالعه پارامتری روی حجم پرشوندگی، شکل سطح مقطع مخزن و لزجت سیال مشخصه‌های دینامیکی واگن مخزن‌دار نیمه‌پر در شرایط ترمزگیری استخراج شده است. نتایج نشان می‌دهد افزایش حجم پرشوندگی، دامنه نوسان مرکز مختصات گرانش سیال را کاهش می‌دهد. کمترین دامنه تلاطم سیال در حجم پرشوندگی‌های مختلف مربوط به سطح مقطع بیضی اصلاح‌شده است. لزجت سیال تاثیر ناچیزی بر نیروی تلاطم طولی و مسافت توقف واگن مخزن‌دار نیمه‌پر دارد.fa_IR
dc.format.extent2486
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectواگن مخزن‌دار نیمه‌پرfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.subjectدینامیک چندجرمیfa_IR
dc.subjectرانگ‌کوتا مرتبه چهارfa_IR
dc.subjectمدل کوپل‌شدهfa_IR
dc.subjectترمزگیریfa_IR
dc.titleتحلیل اندرکنش هم‌زمان تلاطم گذرا سیال و دینامیک واگن ریلی مخزن‌دار با استفاده از مدل عددی کوپل‌شده CFD-MBDfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه مهندسی ماشین‌های ریلی، دانشکده مهندسی راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی ماشین‌های ریلی، دانشکده مهندسی راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی خودرو، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue2
dc.citation.spage403
dc.citation.epage414


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد