| dc.contributor.author | بیگ زاده عباسی, مجتبی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T04:35:56Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T04:35:57Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T04:35:56Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T04:35:57Z | |
| dc.date.issued | 2014-02-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-11-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بیگ زاده عباسی, مجتبی. (1392). بررسی آزمایشی و تئوری تأثیر چرخ طیّار دو جرمی در کاهش نوسانات سیستم انتقال قدرت وسیلۀ نقلیه. مهندسی مکانیک مدرس, 13(12), 144-155. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-10130-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522640 | |
| dc.description.abstract | چکیده - آرامش سرنشینان وسیلۀ نقلیه و کاهش مصرف سوخت و در نتیجه همچنین ایجاد کمتر مواد آلاینده به منظور حفظ محیط زیست از اهداف اصلی شرکت های خودرو سازی است. علاوه بر این از اهداف اصلی شرکت های خودرو سازی، افزایش بازده موتورهای احتراق داخلی است، که برای این منظور باید تلاش کرد فرایندهای احتراق در فضائی هر چه داغ تر صورت گیرند. از طرفی نایکنواختی های احتراق اثرات نامطلوبی مثل ضربه زدن، صداهای جغجغه ای و بم در جعبه دنده و لرزشهای اتاق خودرو را به دنبال دارند. انفجار ضربه ای و متناوب ناشی از احتراق موتور، باعث ایجاد نایکنواختی های شدید دورانی شده و در نتیجه آرامش سرنشینان خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد. به منظور حذف اثرات نامطلوب مذکور، تلاش می شود سرعت دورانی و گشتاور ورودی به جعبه دنده یکنواخت گردد. بدین منظور ضمن بررسی روشهای موجود، در این تحقیق به بررسی و ارائه یک سامانۀ جدید تحت عنوان چرخ طیّار دو جرمی پرداخته می شود و نتایج آزمایشات ارائه شده با نتایج شبیه سازی مقایسه و تأثیر سامانۀ جدید در آرام سازی خودرو بررسی می گردد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1283 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | کلید واژگان: موتور احتراق داخلی | fa_IR |
| dc.subject | چرخ طیّار دو جرمی | fa_IR |
| dc.subject | سکوی آزمایش اونیورسال | fa_IR |
| dc.title | بررسی آزمایشی و تئوری تأثیر چرخ طیّار دو جرمی در کاهش نوسانات سیستم انتقال قدرت وسیلۀ نقلیه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی سیرجان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 12 | |
| dc.citation.spage | 144 | |
| dc.citation.epage | 155 | |