نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفائی, علیfa_IR
dc.contributor.authorحائری یزدی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorاصفهانیان, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorمسیح تهرانی, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:35:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:35:55Z
dc.date.available1399-08-22T04:35:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:35:55Z
dc.date.issued2014-02-01en_US
dc.date.issued1392-11-12fa_IR
dc.identifier.citationصفائی, علی, حائری یزدی, محمدرضا, اصفهانیان, وحید, مسیح تهرانی, مسعود. (1392). طراحی واحد شناسایی سیکل رانندگی فازی جهت استفاده در استراتژی کنترل هوشمند خودروهای هیبرید. مهندسی مکانیک مدرس, 13(12), 134-143.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-1148-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522639
dc.description.abstractطراحی یک استراتژی کنترل که جهت عملکرد یک سیستم قوای محرکه هیبرید در انواع جاده ها و سیکل های حرکتی مناسب باشد، یکی از زمینه های چالش برانگیز در حوزه ی خودروهای هیبرید است. استراتژی های کنترلی هوشمند پاسخی به این نیاز هستند. در یک استراتژی کنترل هوشمند، سیگنال های کنترلی موردنیاز باتوجه به نوع سیکل رانندگی که خودرو در آن حرکت می کند، تعیین می گردند. این مهم با کمک یک واحد شناسایی سیکل رانندگی انجام می گیرد. در این مقاله، روند طراحی یک واحد شناسایی سیکل رانندگی که عملکرد آن براساس منطق فازی می باشد، ارائه شده است. ایده ی اصلی آن است که هر سیکل رانندگی با یک درجه ی عضویت مشخص، شبیه به سیکل های رانندگی مرجع می باشد. براین اساس متناظر با درجات شباهت هریک از سیکل های رانندگی مرجع، استراتژی کنترل سیستم قوای محرکه هیبرید متأثر از استراتژی بهینه طراحی شده برای آن سیکل مرجع است. دراینجا، با تعیین مجموعه مشخصات رانندگی مناسب ازطریق یک الگوریتم انتخاب مشخصه، شناسایی سیکل رانندگی صورت گرفته است. همچنین درجات عضویت فازی متناظر با سیکل های مرجع با استفاده از الگوریتم خوشه بندی فازی تعیین شده است. در پایان، کیفیت عملکرد واحد شناسایی سیکل فازی طراحی شده بررسی شده است.fa_IR
dc.format.extent727
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectاستراتژی کنترلfa_IR
dc.subjectمنطق فازیfa_IR
dc.subjectقوای محرکهfa_IR
dc.subjectخودروی هیبریدfa_IR
dc.subjectسیکل رانندگیfa_IR
dc.titleطراحی واحد شناسایی سیکل رانندگی فازی جهت استفاده در استراتژی کنترل هوشمند خودروهای هیبریدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تحقیق و توسعه، مرکز عالی پژوهشی خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده فنی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue12
dc.citation.spage134
dc.citation.epage143


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد