نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorطالع زاده شیرازی, امینfa_IR
dc.contributor.authorدهقان منشادی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:34:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:34:21Z
dc.date.available1399-08-22T04:34:20Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:34:21Z
dc.date.issued2017-11-01en_US
dc.date.issued1396-08-10fa_IR
dc.identifier.citationنظری, محمدرضا, طالع زاده شیرازی, امین, دهقان منشادی, مجتبی. (1396). شبیه‌سازی عددی منحنی عملکرد و دنباله دائم جریان یک پروانه دریایی با استفاده از اوپن‌فوم. مهندسی مکانیک مدرس, 17(9), 290-300.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-7469-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522542
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر، شبیه‌سازی عددی منحنی عملکرد و مدل‌سازی میدان دائم دنباله جریان یک پروانه دریایی مورد مطالعه قرار گرفته‌است. حل با استفاده از نرم‌افزار متن‌باز اوپن‌فوم و حلگر دائم و تراکم ناپذیر سیمپل‌فوم انجام شده‌است. گرادیان‌ها از الگوریتم خطی گاوس محاسبه شده و معادله فشار با استفاده از روش چند‌شبکه‌ای حل شده‌اند. در این پژوهش، شبیه‌سازی منحنی عملکرد پروانه در کل بازه عملکردی انجام شده و اثر استفاده از دو مدل اغتشاشی Realizable-k-ε و k-ε-v^2-f بر نتایج بررسی شده‌است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از مدل دو معادله‌ای در تمامی حالت‌ها، بجز ناحیه نزدیک به حالت بولارد، تطابق خوبی را با نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهد. در این حالت، زاویه‌حمله جریان ورودی به پروانه به شدت افزایش یافته و مدل دو معادله‌ای ضریب تراست را با 24% خطا پیش‌بینی می‌کند، درحالی‌که استفاده از مدل چهار معادله‌ای بهبود چشمگیری در نتایج ایجاد کرده و خطا را به 5% کاهش می‌دهد. در حل عددی، دنباله جریان در مقاطع مختلف طولی و شعاعی بررسی شده‌‌‌است که همخوانی خوبی با نتایج تجربی موجود نشان می‌دهد. بررسی جریان در ناحیه ویک نشان می‌دهد که رفتار مقطع طولی پائین‌دست مشابه مقطع بالادست بوده اما بازه تغییرات آن کمتر است. همچنین، بخاطر چرخشی بودن جریان پشت پروانه، مکان زاویه‌ای نقاط اکسترمم مولفه‌های ویک، دوران می‌کند. همچنین نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که در نزدیکی ناحیه گردابه نوک پره، تغییرات مولفه سرعت محوری ویک بسیار شدید بوده و سهم مولفه‌های محوری و مماسی سرعت در خارج از این ناحیه، ناچیز است.fa_IR
dc.format.extent1283
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپروانهfa_IR
dc.subjectضریب تراستfa_IR
dc.subjectمنحنی عملکردfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی دنباله جریانfa_IR
dc.subjectاوپن فومfa_IR
dc.titleشبیه‌سازی عددی منحنی عملکرد و دنباله دائم جریان یک پروانه دریایی با استفاده از اوپن‌فومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه یزد- دانشکده فنی و مهندسی- گروه مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مالک اشترfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue9
dc.citation.spage290
dc.citation.epage300


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد