نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقجر, ارسلانfa_IR
dc.contributor.authorسید شمس طالقانی, سید آرشfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorمصدری, مهرانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:34:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:34:19Z
dc.date.available1399-08-22T04:34:19Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:34:19Z
dc.date.issued2017-11-01en_US
dc.date.issued1396-08-10fa_IR
dc.identifier.citationقجر, ارسلان, سید شمس طالقانی, سید آرش, سلطانی, محمدرضا, مصدری, مهران. (1396). مطالعه تجربی اثرات زمین بر روی مشخصه‌های آیرودینامیکی مدل هواپیمای بال مثلثی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(9), 281-289.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-11546-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522541
dc.description.abstractدر این پژوهش نتایج آزمون استاتیکی یک مدل هواپیمای بال مثلثی 60 درجه تحت اثر زمین در تونل باد کم سرعت ملی ارائه می‌گردد. تونل باد مذکور از نوع مدار بسته و دارای مقطع آزمون باز به ابعاد 2/2 متر در 8/2 متر می‌باشد. کیفیت جریان در فرآیند کالیبراسیون مورد ارزیابی قرار گرفت. مقدار شدت اغتشاشات جریان مقطع آزمون در مرکز مقطع حدود 13/0 درصد می‌باشد. عدد رینولدز آزمون‌ها فراتر از 5/1 میلیون می‌باشد که دستیابی به این عدد رینولدز در سرعت‌های پایین در نوع خود در کشور منحصر بفرد است. اثرات زمین با استفاده از یک صفحه ثابت با ارتفاع قابل تغییر اندازه‌گیری شده است. آزمون‌ها در فواصل مختلف از زمین جهت اندازه‌گیری نیروها و گشتاورهای آیرودینامیکی با استفاده از بالانس شش مولفه کرنش‌سنجی انجام گرفتند. نتایج بدست آمده نشان دادند که ضریب برآی حداکثر به خاطر حضور زمین از مقدار 29/1 به مقدار 38/1 افزایش یافته است. ضریب برآ در کلیه زوایای حمله با حضور زمین افزایش یافته و ضریب پسای القایی کاهش یافته است و در نتیجه ضریب کیفیت آیرودینامیکی کل (نسبت برآ به پسا) از مقدار 8 تا مقدار 5/14 افزایش یافته است. زمانی که فاصله مدل تا صفحه زمین کمتر از نصف طول بال باشد، شیب منحنی برآ با نرخ بالایی از مقدار 66/2 بر رادیان تا مقدار 11/3 بر رادیان افزایش می‌یابد. با کاهش این فاصله مرکز آیرودینامیکی کل به سمت عقب منتقل می‌گردد. در نتیجه حضور زمین باعث افزایش پایداری استاتیکی طولی شده است.fa_IR
dc.format.extent1274
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectشبیه‌ساز زمینfa_IR
dc.subjectبال مثلثیfa_IR
dc.subjectمشخصه‌های آیرودینامیکیfa_IR
dc.titleمطالعه تجربی اثرات زمین بر روی مشخصه‌های آیرودینامیکی مدل هواپیمای بال مثلثیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentپژوهشگاه هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشگاه هوافضا-وزارت علوم- شهرک غرب خ مهستان خ هوافضاfa_IR
dc.contributor.departmentصنعتی شریفfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue9
dc.citation.spage281
dc.citation.epage289


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد