نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیاسری, حسینfa_IR
dc.contributor.authorلیاقت, غلامحسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:34:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:34:13Z
dc.date.available1399-08-22T04:34:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:34:13Z
dc.date.issued2017-11-01en_US
dc.date.issued1396-08-10fa_IR
dc.identifier.citationنیاسری, حسین, لیاقت, غلامحسین. (1396). مطالعه عددی رشد ترک دینامیک در لوله های فولادی در اثر بارگذاری تراک داخلی. مهندسی مکانیک مدرس, 17(9), 214-224.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-840-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522534
dc.description.abstractدر این مقاله به مطالعه عددی تغییر شکل و رشد ترک در لوله فولادی در اثر فشار متحرک داخلی پرداخته‌شده است. یک روش نظام‌مند برای تعیین پارامترهای مدل عددی مسئله شکست ناشی از تراک ارائه‌شده است. شبیه‌سازی بر روی لوله های فولادی گاز انجام‌شده است که برای ایجاد پارگی محدود در جداره لوله، از فتیله انفجاری با جنس پتن با سرعت سوزش تراک بالای 7000 متر بر ثانیه استفاده‌شده است. دو مدل المان محدود یکی برای محاسبه فشار داخلی و دیگری برای شبیه‌سازی رشد ترک ایجاد گردیدند. مدل اول بر پایه ساختار شبکه اویلرین برای محاسبه پارامترهای فشار متحرک اعمال‌شده بر روی جداره لوله ایجادشده است. مدل دوم بر پایه شبکه لاگرانژین و با روش های المان چسبنده و حذف المان برای شبیه‌سازی رشد ترک ایجاد گردید. این مدل برای شبیه‌سازی رفتار تغییر شکل و پارگی لوله از پارامترهای فشار متحرک داخلی، پارامترهای الاستو پلاستیک فولاد در حالت وابسته به نرخ بارگذاری و پارامترهای شکست دینامیک مربوط به المان های چسبنده، استفاده کرد. در مرحله بعد نتایج مدل المان محدود با مدل تحلیل راستی آزمایی گردید. مدل المان محدود توانست میزان رشد طولی ترک را با خطای کمتر از 7 درصد و محل توقف ترک را با خطای کمتر از 10 درصد نسبت به آزمایش پیش‌بینی کند.fa_IR
dc.format.extent1563
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectرشد ترکfa_IR
dc.subjectروش المان محدودfa_IR
dc.subjectالمان چسبندهfa_IR
dc.subjectبار متحرک داخلیfa_IR
dc.titleمطالعه عددی رشد ترک دینامیک در لوله های فولادی در اثر بارگذاری تراک داخلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری/ دانشگاه تربیت مدریfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue9
dc.citation.spage214
dc.citation.epage224


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد