نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسرابچی, نیلوفرfa_IR
dc.contributor.authorسیدمحمودی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorخوشبختی سرای, رحیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:33:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:33:42Z
dc.date.available1399-08-22T04:33:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:33:42Z
dc.date.issued2013-05-01en_US
dc.date.issued1392-02-11fa_IR
dc.identifier.citationسرابچی, نیلوفر, سیدمحمودی, سید محمد, خوشبختی سرای, رحیم. (1392). تحلیل ترمودینامیکی چرخه ترکیبی تولید سه گانه با محرک موتور اشتعال تراکمی مخلوط همگن (HCCI). مهندسی مکانیک مدرس, 13(2), 56-69.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-1951-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522503
dc.description.abstractیک چرخه ترمودینامیکی تولید سه گانه متشکل از یک موتور اشتعال تراکمی مخلوط همگن (HCCI) و چرخه تولید همزمان توان-تبرید جذبی آب و آمونیاک معرفی و مورد مطالعه قرار می گیرد.در این چرخه از انرژی گازهای خروجی از موتور برای راه اندازی چرخه تولید همزمان استفاده می شود. همچنین از حرارت آب خنک کاری موتور می توان برای مصارف مسکونی استفاده کرد. به منظور مدلسازی ترمودینامیکی موتور HCCI از مدل احتراقی تک منطقه ای با سینتیک شیمیایی استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که با افزایش نسبت فشار تلمبه در چرخه تولیدهمزمان، ظرفیت سرمایشی این چرخه کاهش یافته، بازده قانون اول آن افزایش یافته و مقدار بیشینه ای برای بازده قانون دوم به دست می آید. همچنین مشاهده می شود که در چرخه تولید سه گانه، موتور بیشترین سهم را در نابودی اگزرژی به خود اختصاص می دهد. در شرایط غلظت آمونیاک 4/0 در خروجی جاذب چرخه تولید همزمان و در دمای محیط 25C، بیشینه مقدار بازده اگزرژی این چرخه در نسبت فشار تلمبه 486/9 رخ می دهد که در این شرایط نرخ صرفه جویی در مصرف انرژی و مقدار درصد کاهش نشر گاز گلخانه ای CO2 به ترتیب برابر 27/97% و 4/8% است.نتایج همچنین نشان می دهند که بازده اگزرژی چرخه تولید سه گانه ارائه شده نسبت به بازده اگزرژی موتور 5/4% افزایش می یابد.fa_IR
dc.format.extent1665
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectاگزرژیfa_IR
dc.subjectچرخه تولید سه گانهfa_IR
dc.subjectموتور اشتعال تراکمی مخلوط همگنfa_IR
dc.subjectتبرید جذبیfa_IR
dc.titleتحلیل ترمودینامیکی چرخه ترکیبی تولید سه گانه با محرک موتور اشتعال تراکمی مخلوط همگن (HCCI)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentفارع التحصل دانشگاه تبریز- دانشکده مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار/ دانشگاه تبریز- دانشکده مکانیکfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه صنعتی سهند- دانشکده مکانیکfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage56
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد