نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیوسفی, عبدالرضاfa_IR
dc.contributor.authorشفقت, روزبهfa_IR
dc.contributor.authorمحبی, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorرامیار, عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:33:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:33:20Z
dc.date.available1399-08-22T04:33:19Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:33:20Z
dc.date.issued2014-06-01en_US
dc.date.issued1393-03-11fa_IR
dc.identifier.citationیوسفی, عبدالرضا, شفقت, روزبه, محبی, مصطفی, رامیار, عباس. (1393). بررسی اثر افزودن تونل بر نیروی درگ در شناور تندرو. مهندسی مکانیک مدرس, 14(3), 51-59.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-9707-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522480
dc.description.abstractچکیده- با توجه به کاربردهای مختلف، تقاضا برای استفاده از شناورهای تندرو افزایش یافته است. از اهداف مهم در راستای طراحی و ساخت این دسته از شناورها، دست‌یابی به سرعت‌های بالاتر می‌باشد؛ روش‌های مناسب کاهش درگ، کمک شایانی جهت نیل به این هدف خواهند نمود. روش‌های گوناگونی به منظور کاهش درگ در شناورهای تندرو معرفی شده‌اند که یکی از این روش‌ها تغییر در شکل بدنه با ایجاد تونل‌های جانبی طولی در بدنه‌ می‌باشد. در این روش شکل معمول (تک بدنه‌ی) این دسته از شناورها تغییر می‌کند. در این مطالعه اثرات افزودن تونل به شناور تک بدنه با هدف کاهش درگ مورد بررسی قرار گرفته است که برای این منظور از نرم‌افزار تجاری انسیس - فلوئنت استفاده شده است. برای بررسی توزیع دو فاز سیال از روش حجم سیال استفاده می‌شود. نتایج نهایی در قالب تأثیرات تونل بر روی کاهش درگ و نیز تغییرات زاویه‌ی تریم شناور در دوحالت بدون تونل و با تونل ارائه شده‌اند و شرایط تحلیل به گونه‌ای بوده است که مشخصه‌های اصلی هندسی نظیر طول و عرض و نیز میزان بار در دو حالت مشابه می‌باشند. با توجه به نتایج به دست آمده از تحلیل‌ها، افزودن تونل‌های جانبی تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی کاهش درگ خواهد داشت.fa_IR
dc.format.extent1087
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectشناور تندروی پروازیfa_IR
dc.subjectتونلfa_IR
dc.subjectنیروی درگfa_IR
dc.subjectانسیس - فلوئنتfa_IR
dc.subjectروش حجم سیالfa_IR
dc.titleبررسی اثر افزودن تونل بر نیروی درگ در شناور تندروfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی نوشیروانی بابلfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage51
dc.citation.epage59


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد