نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآمارلو, علیfa_IR
dc.contributor.authorکشاورز ولیان, علیfa_IR
dc.contributor.authorبتوئی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده نیا, سیامکfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:32:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:32:22Z
dc.date.available1399-08-22T04:32:21Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:32:22Z
dc.date.issued2017-01-01en_US
dc.date.issued1395-10-12fa_IR
dc.identifier.citationآمارلو, علی, کشاورز ولیان, علی, بتوئی, علیرضا, علیزاده نیا, سیامک. (1395). تحلیل ترمودینامیکی پارامترهای عملکردی ساختار جدید سه- سیلندر موتور استرلینگ. مهندسی مکانیک مدرس, 16(10), 448-458.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-3190-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522418
dc.description.abstractساختارهای هندسی زیادی برای موتورهای استرلینگ ارائه شده است که تفاوت آن‌ها در تعداد اجزا و نحوه‌ی قرار گرفتن آن‌ها در کنار یکدیگر است. در ساختار بتا و گاما، دیسپلیسر وظیفه‌ی جابه‌جایی سیال را بین منبع سرد و منبع گرم دارد و ساختار آلفا بدون آن، هندسه‌ی ساده‌تری دارد. از این‌رو در این پژوهش، یک ساختار جدید معرفی می‌شود که دو سیلندر و پیستون بجای دیسپلیسر جایگزین می‌شود و نتیجه آن یک ساختار جدید سه سیلندره‌ی گاما خواهد بود که همانند ساختار آلفا بدون دیسپلیسر، هندسه ساده‌تر و فرایند ساخت راحت‌تری خواهد داشت. برای بررسی نحوه‌ی عملکرد ساختار جدید، یک مدل شبیه‌سازی شده از یک موتور استرلینگ ساخته‌شده با ساختار گاما بر اساس ساختار جدید و هندسه‌ی موتور اس‌تی-500 تهیه شده است. مدل‌سازی در نرم‌افزار تحلیلی‌-صنعتی با نام جی‌تی-سوییت انجام شده است. بیشترین خطا بین ساختار جدید و نتایج تجربی ساختار گاما، در حرارت مصرفی 20 درصد و در کار تولیدی 14.7 درصد است که با توجه تغییر هندسی ساختار، قابل‌قبول است و ازاین‌رو تحلیل ترمودینامیکی بر پارامترهای عملکردی ساختار جدید انجام شده است. نتایج این تحلیل علاوه بر تائید ماهیت ساختار، نشان می‌دهد که افزایش سرعت برای افزایش عملکرد موتور مناسب نیست و بازده موتور را کاهش می‌دهد اما افزایش دمای منبع گرم و فشار تغذیه اثر خوبی بر بازده داشته و برای بهبود عملکرد موتور پیشنهاد می‌شودfa_IR
dc.format.extent852
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectموتور استرلینگfa_IR
dc.subjectساختار گاماfa_IR
dc.subjectساختار سه-سیلندرهfa_IR
dc.subjectتحلیل ترمودینامیکیfa_IR
dc.subjectپارامترهای عملکردیfa_IR
dc.titleتحلیل ترمودینامیکی پارامترهای عملکردی ساختار جدید سه- سیلندر موتور استرلینگfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentشرکت تحقیقات موتور ایران خودروfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue10
dc.citation.spage448
dc.citation.epage458


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد