| dc.contributor.author | آمارلو, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | کشاورز ولیان, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | بتوئی, علیرضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیزاده نیا, سیامک | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T04:32:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T04:32:22Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T04:32:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T04:32:22Z | |
| dc.date.issued | 2017-01-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-10-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آمارلو, علی, کشاورز ولیان, علی, بتوئی, علیرضا, علیزاده نیا, سیامک. (1395). تحلیل ترمودینامیکی پارامترهای عملکردی ساختار جدید سه- سیلندر موتور استرلینگ. مهندسی مکانیک مدرس, 16(10), 448-458. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-3190-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522418 | |
| dc.description.abstract | ساختارهای هندسی زیادی برای موتورهای استرلینگ ارائه شده است که تفاوت آنها در تعداد اجزا و نحوهی قرار گرفتن آنها در کنار یکدیگر است. در ساختار بتا و گاما، دیسپلیسر وظیفهی جابهجایی سیال را بین منبع سرد و منبع گرم دارد و ساختار آلفا بدون آن، هندسهی سادهتری دارد. از اینرو در این پژوهش، یک ساختار جدید معرفی میشود که دو سیلندر و پیستون بجای دیسپلیسر جایگزین میشود و نتیجه آن یک ساختار جدید سه سیلندرهی گاما خواهد بود که همانند ساختار آلفا بدون دیسپلیسر، هندسه سادهتر و فرایند ساخت راحتتری خواهد داشت. برای بررسی نحوهی عملکرد ساختار جدید، یک مدل شبیهسازی شده از یک موتور استرلینگ ساختهشده با ساختار گاما بر اساس ساختار جدید و هندسهی موتور استی-500 تهیه شده است. مدلسازی در نرمافزار تحلیلی-صنعتی با نام جیتی-سوییت انجام شده است. بیشترین خطا بین ساختار جدید و نتایج تجربی ساختار گاما، در حرارت مصرفی 20 درصد و در کار تولیدی 14.7 درصد است که با توجه تغییر هندسی ساختار، قابلقبول است و ازاینرو تحلیل ترمودینامیکی بر پارامترهای عملکردی ساختار جدید انجام شده است. نتایج این تحلیل علاوه بر تائید ماهیت ساختار، نشان میدهد که افزایش سرعت برای افزایش عملکرد موتور مناسب نیست و بازده موتور را کاهش میدهد اما افزایش دمای منبع گرم و فشار تغذیه اثر خوبی بر بازده داشته و برای بهبود عملکرد موتور پیشنهاد میشود | fa_IR |
| dc.format.extent | 852 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | موتور استرلینگ | fa_IR |
| dc.subject | ساختار گاما | fa_IR |
| dc.subject | ساختار سه-سیلندره | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل ترمودینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | پارامترهای عملکردی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل ترمودینامیکی پارامترهای عملکردی ساختار جدید سه- سیلندر موتور استرلینگ | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی | fa_IR |
| dc.contributor.department | شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 448 | |
| dc.citation.epage | 458 | |