نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکشاورزی, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی کما, عقیلfa_IR
dc.contributor.authorنجات, امیرfa_IR
dc.contributor.authorمحتسبی, سید سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:32:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:32:06Z
dc.date.available1399-08-22T04:32:05Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:32:06Z
dc.date.issued2017-01-01en_US
dc.date.issued1395-10-12fa_IR
dc.identifier.citationکشاورزی, محمد مهدی, یوسفی کما, عقیل, نجات, امیر, محتسبی, سید سعید. (1395). شبیه‌سازی آیروالاستیک ایستایی یک بال در جریان گذر صوتی. مهندسی مکانیک مدرس, 16(10), 313-322.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-1255-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522404
dc.description.abstractمدل‌سازی دقیق ، امری ضروری برای سازه‌های طراحی شده در جریان گذر صوتی می‌باشد. در این پژوهش به شبیه‌سازی عددی پدیده‌های آیروالاستیک به صورت استاتیکی برای سازه‌های تغییر شکل‌پذیر در جریان گذر صوتی پرداخته می شود. در جریان‌ گذرصوتی، ناپایداری‌های فراوانی برای سیستم‌های آیرودینامیکی به وقوع می‌پیوندد. این ناپایداری‌ها باعث غیر خطی شدن محاسبات در محیط سیال و سازه می‌شود. با توجه به گسترش روش‌های عددی و همچنین پیشرفت تکنولوژی، هزینه‌های محاسباتی کاهش یافته و لذا شبیه‌سازی با کیفیت بالا قابل دستیابی است. در این مقاله شبیه‌سازی آیروالاستیک در جریان گذر صوتی (عدد ماخ 0.96) بر روی بال مرسوم آگارد 445.6 انجام شده است. این شبیه‌سازی شامل تحلیل‌ مودال، حل استاتیکی سیال و بررسی رفتار الاستیک سازه می‌باشد. در قسمت اول با استفاده از تحلیل مودال، چهار فرکانس طبیعی اول و شکل مودهای مربوطه با داده‌های مربوط به محققان قبلی مقایسه گردید وهندسه‌ی مدل مورد ارزیابی قرار گرفت. در ادامه، با استفاده از حل یک‌طرفه استاتیکی، نیروهای فشاری ایجاد شده در هنگام عبور سیال از روی بال، باعث ایجاد تغییر شکل در سازه می‌شود. در بخش نتایج، ضرایب فشار اعمالی به سازه با یکدیگر و همچنین با نتایج موجود شبیه‌سازی‌های محققان قبلی مقایسه شده و جابه‌جایی‌های اعمال شده توسط این نیرو‌های فشاری نیز گزارش گردید. همچنین با توجه به تغییر شکل‌های بوجود آمده بر روی سازه، ضرایب فشار برای هر مرحله محاسبه و گزارش گردیده است. در این پژوهش با افزایش تعداد مراحل برای حل به صورت یک‌طرفه، جابه‌جایی‌ها کاهش یافته و سازه به پایداری استاتیکی خود نزدیک شده است.fa_IR
dc.format.extent4522
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآیروالاستیکfa_IR
dc.subjectاندرکنش سیال و سازهfa_IR
dc.subjectدینامیک سیالات محاسباتیfa_IR
dc.subjectجریان گذر صوتیfa_IR
dc.subjectآگارد 445.6fa_IR
dc.titleشبیه‌سازی آیروالاستیک ایستایی یک بال در جریان گذر صوتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته دانشکاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentرئیس / مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue10
dc.citation.spage313
dc.citation.epage322


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد