| dc.contributor.author | کشاورزی, محمد مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | یوسفی کما, عقیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | نجات, امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | محتسبی, سید سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-22T04:32:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-12T04:32:06Z | |
| dc.date.available | 1399-08-22T04:32:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-12T04:32:06Z | |
| dc.date.issued | 2017-01-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-10-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کشاورزی, محمد مهدی, یوسفی کما, عقیل, نجات, امیر, محتسبی, سید سعید. (1395). شبیهسازی آیروالاستیک ایستایی یک بال در جریان گذر صوتی. مهندسی مکانیک مدرس, 16(10), 313-322. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-1255-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522404 | |
| dc.description.abstract | مدلسازی دقیق ، امری ضروری برای سازههای طراحی شده در جریان گذر صوتی میباشد. در این پژوهش به شبیهسازی عددی پدیدههای آیروالاستیک به صورت استاتیکی برای سازههای تغییر شکلپذیر در جریان گذر صوتی پرداخته می شود. در جریان گذرصوتی، ناپایداریهای فراوانی برای سیستمهای آیرودینامیکی به وقوع میپیوندد. این ناپایداریها باعث غیر خطی شدن محاسبات در محیط سیال و سازه میشود. با توجه به گسترش روشهای عددی و همچنین پیشرفت تکنولوژی، هزینههای محاسباتی کاهش یافته و لذا شبیهسازی با کیفیت بالا قابل دستیابی است. در این مقاله شبیهسازی آیروالاستیک در جریان گذر صوتی (عدد ماخ 0.96) بر روی بال مرسوم آگارد 445.6 انجام شده است. این شبیهسازی شامل تحلیل مودال، حل استاتیکی سیال و بررسی رفتار الاستیک سازه میباشد. در قسمت اول با استفاده از تحلیل مودال، چهار فرکانس طبیعی اول و شکل مودهای مربوطه با دادههای مربوط به محققان قبلی مقایسه گردید وهندسهی مدل مورد ارزیابی قرار گرفت. در ادامه، با استفاده از حل یکطرفه استاتیکی، نیروهای فشاری ایجاد شده در هنگام عبور سیال از روی بال، باعث ایجاد تغییر شکل در سازه میشود. در بخش نتایج، ضرایب فشار اعمالی به سازه با یکدیگر و همچنین با نتایج موجود شبیهسازیهای محققان قبلی مقایسه شده و جابهجاییهای اعمال شده توسط این نیروهای فشاری نیز گزارش گردید. همچنین با توجه به تغییر شکلهای بوجود آمده بر روی سازه، ضرایب فشار برای هر مرحله محاسبه و گزارش گردیده است. در این پژوهش با افزایش تعداد مراحل برای حل به صورت یکطرفه، جابهجاییها کاهش یافته و سازه به پایداری استاتیکی خود نزدیک شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 4522 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | آیروالاستیک | fa_IR |
| dc.subject | اندرکنش سیال و سازه | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک سیالات محاسباتی | fa_IR |
| dc.subject | جریان گذر صوتی | fa_IR |
| dc.subject | آگارد 445.6 | fa_IR |
| dc.title | شبیهسازی آیروالاستیک ایستایی یک بال در جریان گذر صوتی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | مرکز سیستمها و فناوریهای پیشرفته دانشکاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | رئیس / مرکز سیستمها و فناوریهای پیشرفته دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیئت علمی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیئت علمی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 313 | |
| dc.citation.epage | 322 | |