نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیری پور فرد, بهنامfa_IR
dc.contributor.authorعبدالله زاده, پگاهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:31:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:31:07Z
dc.date.available1399-08-22T04:31:07Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:31:07Z
dc.date.issued2016-04-01en_US
dc.date.issued1395-01-13fa_IR
dc.identifier.citationمیری پور فرد, بهنام, عبدالله زاده, پگاه. (1395). کنترل تطبیقی و مقاوم کشتی هوایی استراتوسفر. مهندسی مکانیک مدرس, 16(2), 111-119.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-2383-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522347
dc.description.abstractکشتیهای هوایی استراتوسفر راه حلهای جالبی را برای بسیاری از چالشهای صنعت هوافضا فراهم ساخته‌اند. نیروهای رانشی و شناوری که توسط کشتی هوایی تولید می‌شود این وسیله را قادر به پروازهای طولانی مدت و کارایی عملکرد کرده است. اما با وجود همه پیشرفتها، هنوز هم چالشهای اساسی در این زمینه وجود دارد. در این مقاله ابتدا مدل دینامیکی کشتی هوایی استراتوسفر کامل تحریک دارای شش درجه‌آزادی با استفاده از مختصات تعمیم یافته بسط داده شده‌است، سپس مقادیر مطلوب جهت‌گیری و سرعت‌های خطی و زاویه‌ای کشتی هوایی با توجه به مسیر مطلوب و استفاده از شبه‌معکوس معادله‌ی سینماتیکی موقعیت و سینماتیکی جهت‌گیری به‌دست می‌آیند. با فرض نامعینی در پارامترهای اینرسی ابتدا در روش کنترل دینامیک معکوس تطبیقی با استفاده از خاصیت پارامتری‌سازی خطی و قانون به‌روز رسانی گرادیان پارامترها به‌صورت برخط تخمین زده می‌شوند. در ادامه با طراحی الگوریتم حرکت بر اساس پسیو بودن، قانون کنترل و معادله‌ی غیر خطی حرکت استنتاج می‌شوند و روش‌های کنترل تطبیقی و مقاوم بر اساس پسیو بودن با توجه به‌این الگوریتم برای کنترل کشتی هوایی به‌کارگرفته‌می‌شود. پایداری سیستم حلقه بسته نیز به‌طور مختصر با استفاده از تئوری پایداری لیاپانوف شرح‌ داده‌می‌شود. در نهایت، نتایج شبیه‌سازی برای ردیابی مسیر دلخواه متغیر با زمان ارایه می‌شود. مقایسه بین نتایج کنترل تطبیقی و مقاوم دینامیک معکوس و کنترل تطبیقی و مقاوم بر اساس پسیو بودن ارایه می‌شود.fa_IR
dc.format.extent430
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectکشتی هوایی استراتوسفر کامل تحریکfa_IR
dc.subjectمختصات تعمیم‌یافتهfa_IR
dc.subjectکنترل دینامیک معکوس تطبیقیfa_IR
dc.subjectکنترل تطبیقی و مقاوم بر اساس پسیوبودنfa_IR
dc.subjectنامعینی در پارامترهای اینرسیfa_IR
dc.titleکنترل تطبیقی و مقاوم کشتی هوایی استراتوسفرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مهندسی رباتیک/دانشگاه صنعتی همدانfa_IR
dc.contributor.departmentمهندسی رباتیک دانشگاه صنعتی همدانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage111
dc.citation.epage119


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد