نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمیان, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorافراسیاب, حامدfa_IR
dc.contributor.authorپاشایی, محمدهادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:30:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:30:57Z
dc.date.available1399-08-22T04:30:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:30:57Z
dc.date.issued2016-04-01en_US
dc.date.issued1395-01-13fa_IR
dc.identifier.citationکاظمیان, مهدی, افراسیاب, حامد, پاشایی, محمدهادی. (1395). مقایسه خطر پارگی پلاک در آرایش های مختلف گرفتگی دوگانه عروق کرونری با کمک شبیه سازی برهمکنش سیال- جامد. مهندسی مکانیک مدرس, 16(2), 10-18.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-11531-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522337
dc.description.abstractمشاهدات انجام شده در پژوهش‏ های اخیر نشان داده است گرفتگی عروق در حدود 70 درصد از بیماران مبتلا به بیماری تصلب شرایین به صورت پلاک های چندگانه اتفاق می افتد. لذا با توجه به فراوانی وقوع گرفتگی های دوگانه در عروق، این مقاله خطر پارگی پوسته پلاک را در آرایش های مختلف از شکل های متداول پلاک مورد بررسی و مقایسه قرار داده است. به این منظور با کمک شبیه‎سازی اجزاء محدود برهمکنش سیال- جامد بین جریان خون، رگ و پلاک، تنش فون‎میزز ایجاد شده در پوسته محافظ پلاک محاسبه گردیده است. شبیه‎سازی برهمکنش سیال- جامد به روش لاگرانژی- اویلری اختیاری انجام گرفته و برای اطمینان از صحت مدل ایجاد شده از یک مسأله محک که شامل انتشار موج حاصل از جریان در یک لوله الاستیک می شود استفاده شده است. شرایط مرزی سرعت و فشار مطابق با جریان ضربانی واقعی خون در رگ کرونری تعریف شده اند. خون بصورت یک سیال نیوتنی مدل شده و از مدل هایپر الاستیک برای شبیه‎سازی رفتار غیر خطی بافت انسان و اجزای پلاک استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان دادند ترکیب حاصل از دو پلاک مستطیلی شکل در معرض بیشترین تنش و ترکیب حاصل از پلاک‎های صعودی و نزولی در معرض کمترین تنش قرار دارند. تأثیر پارامترهای مختلف مانند درصد گرفتگی رگ، فاصله ی بین دو پلاک و طول گرفتگی پلاک نیز مورد مطالعه و بحث قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent500
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectگرفتگی دوگانه عروق کرونریfa_IR
dc.subjectخطر پارگیfa_IR
dc.subjectبرهمکنش سیال- جامدfa_IR
dc.subjectروش اجزاء محدودfa_IR
dc.titleمقایسه خطر پارگی پلاک در آرایش های مختلف گرفتگی دوگانه عروق کرونری با کمک شبیه سازی برهمکنش سیال- جامدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مکانیک، دانشگاه صنعتی بابلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروان بابلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی بابلfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue2
dc.citation.spage10
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد