نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقادری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسلمانی تهرانی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:29:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:29:52Z
dc.date.available1399-08-22T04:29:51Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:29:52Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationقادری, محمد, سلمانی تهرانی, مهدی. (1394). تحلیل کمانش الاستیک-پلاستیک صفحه مستطیلی ضخیم با استفاده از نظریه تغییرشکل برشی مرتبه-بالای سینوسی. مهندسی مکانیک مدرس, 15(7), 274-284.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-6526-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522267
dc.description.abstractدر این مقاله کمانش الاستیک-پلاستیک صفحه مستطیلی ضخیم، بر اساس نظریه تغییرشکل برشی مرتبه-بالای سینوسی و به‌کارگیری دو نظریه پلاستیسیته نموی و تغییرشکل بررسی شده است. بارگذاری به‌صورت فشار دومحوره با نسبت‌های مختلف و تکیه‌گاه ساده روی لبه‌های خارجی در نظر گرفته شده است. تنش بحرانی کمانش با استفاده از کمینه‌سازی معیار انتگرالی یگانگی پاسخ محاسبه شده است. برای این‌کار تابع‌های آزمون جابه‌جایی عرضی و چرخش، بر پایه روش ریلی-ریتز، به‌صورت ترکیب خطی از تابع‌های پایه که شرایط مرزی هندسی را ارضا می‌کنند، انتخاب شده‌اند. به‌منظور ارزیابی تحلیل، نتایج در حالتی که از فرض تغییرشکل برشی میندلین استفاده شده با نتایج مراجع پیشین مقایسه و سازگاری خوبی بین نتایج مشاهده شده است. آن‌گاه برای صفحه از جنس آلومینیوم، اثر نسبت ضخامت صفحه، نسبت ضلع‌ها و نسبت‌های مختلف بارگذاری دومحوره بر تنش بحرانی کمانش بررسی شده است. تحلیل‌ها نشان می‌دهند پیش‌بینی نظریه میندلین و نظریه سینوسی، برای تنش بحرانی کمانش در مسأله مورد بررسی، بسیار نزدیک به یکدیگر است. بنابراین برای پیش‌بینی تنش بحرانی کمانش در این مسأله، نظریه میندلین از دقت کافی برخوردار است. هم‌چنین هنگامی‌که بارگذاری از فشار دومحوره به تک‌محوره تغییر کند و یا نسبت ضخامت صفحه افزایش یابد، اختلاف دو نظریه پلاستیسیته بیشتر می‌شود. همچنین برای بارگذاری به‌صورت کشش-فشار، نظریه تغییرشکل نسبت به نظریه نموی بار بحرانی بسیار کمتری پیش‌بینی می‌کند.fa_IR
dc.format.extent433
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectکمانش الاستیک-پلاستیکfa_IR
dc.subjectصفحه ضخیم مستطیلیfa_IR
dc.subjectنظریه مرتبه-بالای سینوسیfa_IR
dc.subjectروش ریلی-ریتزfa_IR
dc.titleتحلیل کمانش الاستیک-پلاستیک صفحه مستطیلی ضخیم با استفاده از نظریه تغییرشکل برشی مرتبه-بالای سینوسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، مهندسی مکانیک-طراحی کاربردی / دانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار - دانشگاه صنعتی اصفهانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue7
dc.citation.spage274
dc.citation.epage284


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد