نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع مهرجردی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorدشتی رحمت آبادی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorرشیدی میبدی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:29:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:29:41Z
dc.date.available1399-08-22T04:29:41Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:29:41Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationزارع مهرجردی, مهدی, دشتی رحمت آبادی, اصغر, رشیدی میبدی, رضا. (1394). تاثیر نابالانسی جرمی روتور بر پایداری دینامیکی یاتاقان ژورنال هیدرودینامیکی غیرمدور دولُب با روانکار میکروپلار. مهندسی مکانیک مدرس, 15(7), 160-172.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-2892-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522256
dc.description.abstractیاتاقان‌های ژورنال روغنی یکی از متداول‌ترین اجزاء ماشین‌های دوار تحت بارگذاری سنگین به شمار می‌آیند. عوامل متعددی نظیر تغییر در شرایط بارگذاری و روانکاری می‌تواند بر پایداری دینامیکی این گروه از یاتاقان‌ها تاثیرگذار ‌باشد. از این رو شناخت پاسخ دینامیکی یاتاقان‌های ژورنال در شرایط مختلف می‌تواند به بهبود فرآیند کنترل، عیب‌یابی و پیشگیری از قرارگیری سیستم‌های یاتاقان و روتور در شرایط عملکردی بحرانی منجر گردد. نابالانسی جرمی روتور از دیرباز به عنوان یکی از عوامل موثر بر رفتار دینامیکی و طول عمر انواع تکیه‌گاه‌های یاتاقانی مطرح بوده‌است. به همین دلیل در پژوهش حاضر تاثیر این پارامتر بر پایداری یاتاقان‌ ژورنال هیدرودینامیکی غیرمدور دو‌لُب با روانکار میکروپلار با استفاده از مدل تحلیلی دینامیکی غیرخطی ارزیابی شده‌است. برای رسیدن به این هدف، در ابتدا معادله رینولدز حاکم بر روانکاری یاتاقان‌های ژورنال هیدرودینامیکی با سیال تراکم‌ناپذیر بر پایه تئوری سیال میکروپلار اصلاح شده‌ و معادلات جابجایی دینامیکی روتور صُلب نیز با فرض وجود نابالانسی جرمی استخراج گردیده‌اند. حل همزمان معادله رینولدز و معادلات حرکت روتور، توزیع فشارهای پایا و دینامیکی ایجاد شده در فیلم سیال روانکار و مولفه‌های جابجایی، سرعت و شتاب مرکز روتور را بدست می‌دهد. ارزیابی نتایج در قالب نمودارهای مسیر دینامیکی، طیف توانی، دیاگرام دوشاخه‌گی و نگاشت پوانکاره از بروز رفتارهای دینامیکی متفاوت یاتاقان‌های دو‌لُب با تغییر میزان نابالانسی جرمی روتور حکایت دارد. پاسخ سیستم دینامیکی مورد بررسی، نوسانات همگرا به نقطه تعادل استاتیکی، رفتارهای پریودیکی، KT پریودیکی، شبه نوسانی و همچنین اغتشاشات واگرای منجر به برخورد روتور و پوسته یاتاقان را شامل می‌گردد.fa_IR
dc.format.extent1261
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectپایداری دینامیکیfa_IR
dc.subjectیاتاقان ژورنال غیرمدور دو لُبfa_IR
dc.subjectنابالانسی جرمی روتورfa_IR
dc.subjectروانکار میکروپلارfa_IR
dc.subjectدیاگرام دوشاخه‌گیfa_IR
dc.titleتاثیر نابالانسی جرمی روتور بر پایداری دینامیکی یاتاقان ژورنال هیدرودینامیکی غیرمدور دولُب با روانکار میکروپلارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مکانیک دانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مکانیک دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue7
dc.citation.spage160
dc.citation.epage172


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد