نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorگل پرور, حسینfa_IR
dc.contributor.authorایرانی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:29:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:29:31Z
dc.date.available1399-08-22T04:29:31Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:29:31Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationگل پرور, حسین, ایرانی, سعید. (1394). بررسی عددی و تجربی اثر مخزن بر سرعت فلاتر برای مدل بال ذوزنقه ای در رژیم مادون صوت تراکم ناپذیر. مهندسی مکانیک مدرس, 15(7), 61-72.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-5624-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522246
dc.description.abstractدر این مقاله پدیده فلاتر برای یک بال ذوزنقه‌ای بهمراه مخزن متصل به آن به روش‌های عددی و تجربی در جریان مادون صوت تراکم ناپذیر مورد مطالعه قرار گرفته است. سازه بال با استفاده براساس تئوری ورق فون کارمن مدلسازی شده است. سپس از روش گردابه‌های سه بعدی برای مدلسازی آیرودینامیک بال و تئوری آیرودینامیک اجسام باریک برای مدلسازی اثر آیرودینامیک مخزن استفاده شده است. در نهایت معادلات آیروالاستیک حاکم بر مسئله با در نظر گرفتن حرکت نوسانی بال حل شده است. جهت انجام آزمایشات تجربی از تونل باد مادون صوت تراکم‌ناپذیر استفاده شده است. مقایسه نتایج آزمایش تجربی با تحلیل تئوری تطابق مناسبی بخصوص در محاسبه رفتار آیروالاستیک بال را نشان می‌دهد. در ادامه اثر تغییر پارامتر‌هایی از قبیل ضخامت ورق، ضریب منظری بال، محل قرارگیری مخزن، وزن مخزن، آیرودینامیک مخزن، فاصله عمودی مخزن از بال و مرکز جرم مخزن بر روی سرعت فلاتر و مرز ناپایداری بال بصورت تجربی و تحلیلی بررسی شده است. نتایج نشان می‌دهدکه افزایش ضریب منظری و کاهش ضخامت بال باعث کاهش سرعت فلاتر می‌شود. همچنین تغییر محل قرار‌گیری مخزن بر روی سرعت فلاتر بال/مخزن تأثیر می‌گذارد. آیرودینامیک مخزن اثر چندانی بر روی اندازه سرعت فلاتر بال/مخزن ندارد و افزایش جرم مخزن باعث افزایش مقدار سرعت بی‌بعد فلاتر می‌شود. تغییر محل مرکز جرم مخزن بر روی سرعت فلاتر تاثیر‌گذار است.fa_IR
dc.format.extent1485
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآیروالاستیسیتهfa_IR
dc.subjectفلاترfa_IR
dc.subjectتونل بادfa_IR
dc.subjectبال ذوزنقه‌ایfa_IR
dc.subjectمخزنfa_IR
dc.titleبررسی عددی و تجربی اثر مخزن بر سرعت فلاتر برای مدل بال ذوزنقه ای در رژیم مادون صوت تراکم ناپذیرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد گروه هوافضا /دانشگاه امام حسین (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه / دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue7
dc.citation.spage61
dc.citation.epage72


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد