نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوری خاجوی, مهردادfa_IR
dc.contributor.authorباویر, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorفرخی, ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:29:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:29:27Z
dc.date.available1399-08-22T04:29:27Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:29:27Z
dc.date.issued2015-09-01en_US
dc.date.issued1394-06-10fa_IR
dc.identifier.citationنوری خاجوی, مهرداد, باویر, محمدرضا, فرخی, ابراهیم. (1394). روشی نو درتعیین عمق ترک محور دوار با استفاده از آنتروپی چند مقیاسی جایگشتی و شبکه انفیس. مهندسی مکانیک مدرس, 15(7), 31-39.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-1164-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522243
dc.description.abstractآنتروپی در آمار، معیاری در جهت اندازه‌گیری بی‌نظمی در سری‌های زمانی می‌باشد. از آنتروپی جهت بررسی سیگنال‌های زمانی فیزیولوژیک استفاده می‌شود. به کمک این تحلیل می‌توان به عملکرد سالم یا ناسالم ارگان‌های بدن مانند قلب، مغز و ... پی بُرد. از این روش برای تشخیص بیماری صرع استفاده شده است. در این مقاله برای اولین بار از نوع خاصی از آنتروپی به نام آنتروپی جایگشتی جهت تعیین سلامت سیستم‌های مکانیکی استفاده شده است. دستگاهی شامل موتور که به یک محور تحت گشتاور خمشی متصل شده جهت انجام آزمایشات طراحی و ساخته شد.ارتعاشات ناشی از این محور دوار در حالت‌های سالم و با ترک‌های 3، 5 و 7 میلی‌متر توسط دستگاه داده‌برداری بر روی یاتاقان‌های نگه‌دارنده محور، ثبت شد. این سیگنال‌ها توسط الگوریتم آنتروپی جایگشتی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پیش‌پردازش سیگنال‌های ارتعاشی به‌عنوان بردارهای خصوصیت به یک سیستم استنتاج عصبی-فازی تطبیقی (انفیس) داده شد. تعداد 9 خصوصیت از سیگنال آنتروپی چندمقایسی اسخراج شد که بعنوان ورودی‌های سیستم انفیس مورد استفاده قرار گرفت. سیستم انفیس طراحی‌شده توانست با تحلیل سیگنال‌های پیش‌پردازش شده حالات مختلف چهارگانه را با دقت بیش از 96% تشخیص دهد. نتایج به‌دست‌آمده از این تحقیق می‌تواند به‌عنوان روشی جدید و بدیع جهت عیب‌یابی سیستم‌های مکانیکی مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent1000
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectآنتروپی جایگشتیfa_IR
dc.subjectسیگنال زمانیfa_IR
dc.subjectانفیسfa_IR
dc.subjectترک عرضیfa_IR
dc.subjectمحور دوارfa_IR
dc.titleروشی نو درتعیین عمق ترک محور دوار با استفاده از آنتروپی چند مقیاسی جایگشتی و شبکه انفیسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مکانیک دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مکانیک دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue7
dc.citation.spage31
dc.citation.epage39


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد