نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمانی, جمالfa_IR
dc.contributor.authorحسین‌زاده, رامیارfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-22T04:27:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-12T04:27:54Z
dc.date.available1399-08-22T04:27:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-12T04:27:54Z
dc.date.issued2020-02-01en_US
dc.date.issued1398-11-12fa_IR
dc.identifier.citationزمانی, جمال, حسین‌زاده, رامیار. (1398). بررسی تجربی اثر تغییر پارامترهای هندسی لوله شوک بر میزان شدت موج انفجار. مهندسی مکانیک مدرس, 20(3), 637-647.fa_IR
dc.identifier.issn1027-5940
dc.identifier.issn2476-6909
dc.identifier.urihttp://mme.modares.ac.ir/article-15-21454-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/522157
dc.description.abstractمشخص‌بودن رفتار سازه‌ها تحت بارگذاری با نرخ بالا در کاربردهای متفاوت بسیار تعیین‌کننده است. یکی از تجهیزاتی که دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای در این زمینه بوده لوله شوک است که امکان شبیه‌سازی موارد یاد شده را در محیط آزمایشگاهی فراهم می‌سازد. هدف این مقاله بررسی تاثیر پارامترهای هندسی لوله‌شوک بر ضربه حاصل از موج شوک ایجاد شده از آن است که در این رابطه با تغییر قطر خروجی آن با نازل و تغییرات طول ناحیه محرک و متحرک به بررسی این تغییرات بر موج ایجاد شده در کاهش و افزایش شدت شوک پرداخته شده است. در این راستا مولفه‌های عملکردی لوله‌شوک محرک گازی ۳اینچی روی تغییر فرم دینامیکی ورق‌های آلومینیومی بررسی شد. براساس نتایج به دست آمده طول محرک بر پیک فشار موج ایجاد شده موثر نبوده ولی طول متحرک بر تغییر فرم ورق موثر است، به این نحو که هرچه طول متحرک کمتر باشد ارتفاع گنبد بیشتر خواهد بود. اثر متمرکزشدن موج برخوردی به ورق در نمونه‌هایی که نازل در آنها تعبیه شده قابل مشاهده است. این موضوع نشان می‌دهد که بار دینامیکی متمرکزتری باعث تغییر فرم ورق شده است. همچنین در فشارهای بالا در مقایسه با فشارهای پایین‌تر اثر نازل در متمرکز نمودن موج شوک حاصل از انفجار در لوله شوک بهتر است.fa_IR
dc.format.extent1638
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectلوله شوکfa_IR
dc.subjectبارگذاری دینامیکیfa_IR
dc.subjectورق آلومینیومfa_IR
dc.subjectارتفاع گنبدfa_IR
dc.subjectشبیه‌سازی عددیfa_IR
dc.titleبررسی تجربی اثر تغییر پارامترهای هندسی لوله شوک بر میزان شدت موج انفجارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue3
dc.citation.spage637
dc.citation.epage647


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد